betty

Alla inlägg under oktober 2010

Av Bettan - 31 oktober 2010 18:09

Måste bara börja med att jag har haft en galet mysig och bra helg...


Det blev tyvärr ingen ladies night eller nått frieri till norrlands heting Brolle...Istället styrde jag kosan söder ut... jag kände för att vara lite vild och galen.

Efter att E ringt på fredag natt och bara ville att jag skulle komma på lördag så tänkte jag och tänkte.. och helt plötsligt satt jag på bussen till Sundsvall som skulle ta mig till tåget. En konstig obehaglig känsla infann sig i backen vid bydalen.. tänka sig att staden som jag hade kunnat tänka mig att bo i som gav mig värmande känslor, endast ger mig ångest och obehag just nu. Nåja.. skit i det nu.. för nu var jag ju påväg till Uppsala. Staden som jag aldrig någonsin har varit i och inte hittat någon anledning att åka till. Men jag är glad att jag fick chansen.. vilken underbart mysig stad.. en å och en stenstad, universitet och terassen (där jag och E fikade). Där skulle jag kunna tänka mig att bo faktiskt.. tror jag ska flytta dit.. varför inte.. förhoppningsvis så flyttar lilla syster dit också   


Nåja.. nu måste jag ju fortsätta att berätta, jösses va jag hamnar på sido spår!

Så ja.. jag klev i alla fall av tåget i uppsala, som jag annars bara brukar åka förbi. E fanns inte på plats så jag visste inte vart jag skulle stå för att han skulle hitta mig, eller hur jag skulle beskriva det. Efter som jag är så enormt dålig på att beskriva    Men som tur var så kom han dit och hittade mig.


Vi begav oss in mot staden, första anhalt Terassen.. sjukt mysigt ställe.. där fikade vi. Sen visade han mig uppsala C, vi bestämde att vi skulle gå på bio efter att vi varit på restaurang. Kom väl hem till E vid 5 tiden.. vi snackade lite o såg lite på tv och.. mm jao.. helt plötsligt var kl 19:00 lit brådis om vi skulle hinna med att äta innan bion. Men vi gick på super mysig restaurang, och sen blev det film hemma istället. Innan jag åkte hem blev fika och en film innan jag satte mig på tåget upp till norrland igen.


Alltså vilken super bra helg! Helt galet... minns inte när jag upplevde en sådan sist. Tack E för det! och vi ses snart igen.


/B

Av Bettan - 29 oktober 2010 19:01

Jag har världens träningsvärk i min gluteus maximus.. trodde väl aldrig att promenaden igår kunde sätta sådana spår. Känner mig som en 90 åring när jag går, är nog inte långt där ifrån heller. Oj oj... men men.. det är säkert bra.


Idag har jag varit hos världens bästa mormor och morfar... det är alldeles för långt mellan gångerna som vi ses... tog med mig en blombukett och några pistagebullar.. åh så glada dom blev. Mormor bjöd på god lunch som vanligt och sen satt vi och pratade en hel del... om att som hänt sen vi sågs sist. hade ju tänkt att jag skulle hinna träna lite efter besöket, men så blev det inte. Jag kom där ifrån kl 4 och kl 5 skulle vi äta.. då blev de bråda tider. Gasen i botten.. o vips så var jag hemma.. och nu sitter jag här med tacos i hela magen och smärta i gluteus. NICE! har inte ätit tacos sen.. hmmmm ja... det kan vi ju ta en annan gång.


/B

Av Bettan - 28 oktober 2010 19:41

Jag är egentligen inte så skruvad.. det är bara en känsla.. jag menar typ varannan person är ju arbetslös och har tatuering...


Jag är en jävligt rolig person... eller brukade åtminstone vara det. Nu vet jag inte riktigt var hon har tagit vägen.. men jag ska leta fram henne. Kanske borde söka mig till spårlöst?! hmmm nja.. kanske inte.


Och jag bor ju inte hemma heller.. jag bor ju lite överallt... har man två familjer så har man två hem så det är där jag är.. samt hos mina vänner ibland. Ett väldigt rikt liv må jag säga.


Idag har jag tvättat sommar däck.. lagomt roligt. Efter de blev det en härlig promenad i höstsolen. 6 km blev det. Gött... Under promenaden träffade jag på en väldigt söt farbror som jag känt hela livet, så jag var bara tvungen att stanna och säga hej. Han kände knappt igen mig, men blev glad över att träffa mig igen och vi pratade en bra stund.


Alla borde ha en Betty i sitt liv... förstår inte hur man inte kan leva utan det?! finns inte på världskartan.


Imorrn ska jag träna och sen hälsa på mormor o morfar   dom bästa som finns!

eller om jag ska åka till dom först o sen träna?! hmm jag vet inte.. får ta o planera det där lite till. För det brukar bli rätt långa besök när jag är där. Älskar att träffa dom, tyvärr blir det allt för sällan. Men men.. imorrn ska jag äntligen får krama om dem båda.


/B

Av Bettan - 27 oktober 2010 23:33

Mitt liv är en cirkus... och jag är nog den som är mest skruvad i denna show... jag är arbetslös, bor hemma, har en tatuering och ett armband runt min handled som jag skulle ha gett "min bästa vän" när han fyllde 25 (detta hände inte så jag behöll det).


Nåja.. det kunde väl kanske ha varit värre?! hmmm jag undrar det...


Jag är väldigt förvirrad över de mesta just nu... och den enda rutin jag har är min träning 4 dagar i veckan som givit resultat... -13 cm i midjan.. Hurra... fram med bubblet!


Till helgen var de tänkt att jag skulle åka upp till Ö-vik på fredag.. men så blev inte fallet då C ställde in. Så nu hoppas jag att M blir frisk så vi kan gå på ladies night! Jag tänkte nämligen fria till Brolle.. Sveriges sexigaste norrlänning.. åhhh vilken dröm! Lär väl sluta med att det just bara är en dröm.


Nästa helg åker jag till C i Umeå, det blir trevligt och sen ganska snart planerar jag att åka en vecka till sthlm för att träffa E, A och L. Mycket mycket trevligt..


Nåja, nu är kl mkt och jag borde sova.. men eftersom det ändå brukar ta mig en timme att somna så kan jag ju vara vaken ett tag till. Tankarna snurrar som mest när jag ska sova, har mkt att bearbeta efter de senaste månadernas händelser.


Jag vet ju att i min förra blogg så var jag bombsäker på att 2010 var mitt år, nu (innan året är slut) kan jag bestämt säga ATT SÅ VAR INTE FALLET!!!


/B

Ovido - Quiz & Flashcards