betty

Alla inlägg under juni 2013

Av Bettan - 21 juni 2013 23:54

Så lider midsommar mot sitt slut.. 

Jag och fröken P ställde till med middag här hemma. och vi fick till de riktigt bra måste jag säga..


  Till förrätt så blev de lite gott o blandat.. fröken P käkade sill och lax, vilket miss B inte gör.. njae.. rå fisk är inget för mig. Jag hade försökt mig på en skagentårta med kavring botten.. och ja.. den blev bra, trots att botten inte blev jag som förväntade mig.. men jag har ju aldrig gjort de förr, så jag litade på receptet, vilket va fel.    sen hade vi grillat fläskytterfilé, färskpotatis och melonsallad.. Mumms, efter det fick vi paltkoma 2.0    efter nån timme, slog vi till på efterrätten, hemma gjord rabarberpaj.. Svenskmat var som sagt temat.. och det blev riktigt bra.


Känner lite nu att man skulle vilja lite trevliga midsommar traditioner... för sen jag blev tonåring så har jag alltid festat varje midsommar.. vilket dom flesta fortfarande gör.. men nu 2 år i rad har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Det vore en upplevelse att få fira midsommar i Dalarna.. där är det ett jädra hålligång.

Nåja.. jag är väldigt nöjd med dagen och kvällen.. så nu ska jag ladda för lite solning och tvätt imorrn. Det blir nog bra.


/Miss B

Av Bettan - 19 juni 2013 16:39

Men halloj där... det var ju verkligen inte igår..

Sommaren är här.. visst är det skönt.. jag har haft en veckas semester redan.. förra veckan, den startade 6 juni i Göteborg med fröken P och avslutades i Härnta hos mor o far. Full fart var det.. och jag som skulle vila..det hanns verkligen inte med. Umgicks med underbara vänner, var på student firande, och hade de mysigt hemma på landet.


Lägger upp lite bilder här..     Liseberg hade kvar sina kända gröna kaniner    Det fanns en massa roliga saker att köpa där också.   Miss B vann 2 kg M&m´s... vilken lycka!!!             Det blev en promenad hemmavid.. förstår ni att jag har vuxit upp i sådan här miljö.. galet att förstå.      Världens bästa frisör ordnade en frisyr på min peruk..  Riktigt nöjd blev jag och alla andra också, så mkt beröm jag fått.


Men att komma hem o jobba igen var ingen dans på rosor.. för det har varit stört mkt och idag va jag så jäkla less att på vägen hem, så skällde jag ut en gubben som klev rakt ut i vägen framför mig.. jag höll på att cykla över honom. IDIOT! han kan väl kika sig runt innan man traskar ut.. BLÄÄÄ

Oh jag klagar absolut inte på att jag ska jobba hela sommaren.. det passar jag mig väldigt noga för, efter som jag själv valt det.. så är det bara tiga o köra. Men sommaren brukar ju vara skön att jobba på.. lugnare tempo.. men tro icke att sommaren 2013 blir så.. det är full kareta på hela sjukstugan och man springer hit o dit.. till sist vet man inte vad man gjort, vem man träffat eller vem man är. Jag har knappt sett en kotte av mina kollegor idag. Pjuhh snäll låt de bli lite lugnare än så här.. för fortsätter det här höga tempot.. ja, då ligger jag utbränd på mina föräldrars soffa på min semester o gråter.. eller så sitter jag på en stubbe och räknar barr bara för att jag inte hittar hem.


/MIss B

Ovido - Quiz & Flashcards