betty

Alla inlägg under september 2011

Av Bettan - 29 september 2011 17:52

How you dooin??! well... nu är jag mest trött... och imorse var jag på så grinigt humör    att jag hade kunnat skälla ut vem som helst som hade satt sig på tvärsan för mig.. va så jäkla lé.. huga.. stackars miss P fick sig en släng vid fikat imorse.. Sorry love.. va inte meningen.   


Men underbara kollegor som man har så fick dom mig på bra humör.. o sen på slutet av dagen så skrattade vi som bara den... nästan som om det vore fredag.. men det gör ju inget, för imorgon är det verkligen fredag!!   fullkomligt älskar fredagar.. synd bara att helgen går så nedrans fort.


Imorrn ska jag hem... hem till mammi o pappi och mitt älskade norrland   ska bli skönt. Undrar om bror är hemma.. hmmm måste ringa o fråga.. brukar ju oftast tvinga hem honom när jag ska hemmåt.. haha.. så snäll lilla syster har han  


/Miss B   

Av Bettan - 28 september 2011 17:04

Nu har halva veckan gått.. o i måndags var det styrelsemöte.. gick ju fint det

Igår efter jobbet var det dags för lite AW och avtackning av en kollega som flyttar till sthlm. God mat och trevligt sällskap var det.


Nu har jag haft huvudvärk rätt länge.. och idag kändes det som om jag hade äggröra i huvet.. har käkat alvedon hela dagen och säkert tempat också. Men faan inte har jag tid att vara sjuk heller. Har ju massor inbokat i oktober.. så bäst att hålla sig frisk. I helgen ska jag åka hem till mammi och pappi   har inte träffat dem sen i augusti.. på tok förlänge sen. Nästa helg åker jag till gbg med bästa miss P. Längtar så till dess.. bo på hotel och käka på härliga fiskrestauranger *mumma* o sen efter det är det nog en lugn helg tror jag. Men helgen efter det så kommer mina kära brudar hit och partajjar :-) sen tänkte jag hinna med en brynäs- timrå match också. Huuu! förstår ni nu att jag inte har tid att vara förkyld..


/Miss B

Av Bettan - 25 september 2011 20:11

Så har jag haft en lååång helg.. och det behövde jag verkligen..


På fredagen klev jag upp tidigt, cykla iväg till gymmet och sen ner på staden för att inhandla lite grejjer till den nalkande 80-tals festen som var senare på kvällen. Hem och fixa till sig och så här blev resultatet.  Hyfsat nöjd blev jag.


Sen begav jag mig iväg till andersberg för lite partilajj. Där vankades 3, rätters middag baserat på 80-talet. Började med    en räkcoctail alá 80  sedan blev det flygande jacob, som man tydligen åt på 80-talet.     Sen blev det chokladmousse, baileys och té... mkt glas att hålla reda på. Men oj så trevligt. Under middagen hade vi lite lekar och hela kvällen lyssnade vi på 80-tals musik. Efter middagen var det dags att börja shakea ass!! sååå skoj. Mycket trevlig kväll. 


Lördagen hann jag med lite fika på staden tillsammans med fröken S, och miss P. Trevligt, dock var jag något seg, trots att jag inte drack så mkt. På kvällen blev det lite mousserande hemma och en väldigt bra film "Desert flower". Den måste ni bara se.


Idag har jag lagat 1 matlådor och hunnit med ett kärt besök från en super underbar vän, så jag slängde ihop en sockerkaka. Resten av kvällen var väldigt lugn. Har sett filmen "friends with benefits", hmmm nja.. ingen film som jag skulle se på bio direkt.


Nåja.. en ny fullbokad vecka väntar.. med start imorgon.. jobb och sen styrelsemöte.. tyvärr hinner jag inte med nån träning.


/Miss B 

Av Bettan - 21 september 2011 19:19

Ojoj.. vilken vecka detta har varit..

började att man sovit dåligt hela helgen, plus jobbat på söndagen. På måndag var jag super trött.. kommer hem o ska värma middagen, som sedan (tydligen) hade bestämt sig för att hellre ligga på köksgovlet och mattan istället för på min tallrik.. I den stunden vart jag både super trött och super irriterad, blev så irriterad att jag orkade inte ens svär. Efter det kände sig min köksmatta lite dirty efter att ha fått middagen på sig, så de blev till att tvätta den i badkaret... NÖDLÖSNING!!! men åhh så less.


Igår va jag och bästa P och käkade middag o sen såg vi på Jägarna 2. Superbra film!!! se den måste jag bara säga. Den var psykologiskt spännande.. så spännande att miss B råkade skrika till och skrämde både P och lilla gubben bredvid mig. Min första tanke var " hoppas han inte hamnar på min avd imorrn" och vet ni vad.. det gjorde han inte heller. Gubben hade både bra hjärta och bra cirkulation på blodet.  


Idag så kunde jag ju ha fått en bättre start på jobbet. Hade lovat P att hämta bröd på bageriet här bredvid, så klockan 07.00 stod jag där och så plingade mobilen till.. det var min kollega som berättade att hon blivit sjuk och hade en morgonbedömning inbokad. Waaahhhh!!! tokcykla till jobbet i stress, sprang in o bytte om. ringde kollegan för att höra vilken patient de var och sen fortsatte hela dagen i totalt kaos o jag visste knappt va jag hette själv. Blev dock bättre av lite träning efter jobbet. Men nu ligger jag här med huvudvärk.. stackars lilla miss B.


Men en dag kvar att jobba nu, sen blir det HELG!!!


Peace out

/miss B 

Av Bettan - 17 september 2011 18:51

Åh shit alltså... jag är världens tröttaste miss B. Knappt sovit nått överhuvudtaget, ica kassarna under ögonen var ett faktum när jag klev upp imorse. huuu


Igår var det ju som sagt fredag, då gjorde jag för första gången bakad potatis... då tänker ju ni säkert att "amen de é ju hur enkelt som helst..." men neee, har man aldrig gjort de förr så kan man faktiskt råka spränga potatisen. Men icke.. miss B klarade det galant, men jag som hatar att vänta tyckte dock att det tog en evighet.      Här ser ni... miss B har en pära i ugnen. Haha skrev just den meningen på facebook igår och då va de en som trodde att de va nått helt annat än en helt vanlig pära   Men jag kan ju dementera att det inte är så.. inga mini miss B på gång. Då har vi rett ut det.


Senare på kvällen fick jag spontan besök av E, det var väldigt längesen vi sågs men det kändes inte som så. Så det är just därför som jag är så hiskeligt trött idag. Vi gick o la oss halv 4 inatt, efter det skulle vi ju fightas om både täcket och säng ytan, o eftersom han är något större än mig så vann han i de flesta fighterna. kl 8 tittade jag på klockan, nae... dags att gå på toa.. la mig i sängen igen och försökte sova. Hade ju ställt klockan på 10.30 då E skulle hinna med tåget och åka till jobbet. Men kan ju säga att det blev himla stressigt. Han lixom jag är något seg när man vaknar.. o sen så hade han ju inte kollat när tåget gick heller. Visade sig att tåget gick 12:25 och nu va klockan 11.30 Ojoj.. skulle han hinna både att duscha och laga till matlådan. jodå, det gjorde han.. dock hade han ju ingen låda med sig så han fick 2 av mig, snäll som jag är.


Så idag har jag som sagt inte gjort så mkt mer än att vinka av honom på tåget och renbäddat och dammsugat. Imorgon väntar jobbet.. huuu och jag ska försöka träna innan också. Eftersom jag bokat tvättid efter jobbet. Insåg precis att jag inte har nå tvätt- och sköljmedel hemma. *suck* hur kunde jag ställa till det så.


Bjuder på en bild, där man ser att hösten är här på allvar.. 

 nåja.. bilden gör sig inte rättvis. ville visa lönnen utanför mitt vardagsrumsfönster, som börjar skifta i färg.


/Miss B   

Av Bettan - 15 september 2011 18:10

Så idag provade jag ett nytt pass på jobbet... o vet ni.. jag tänker faktiskt fortsätta att gå. Vilken pedagogisk lärare! men nu går jag ju inte för hans skull.. haha utan för min egen. Och jag tror att om man lär sig tekniken rätt så kan den vara super bra.

Dock kunde jag inte sträcka ut magen helt idag pga träningsvärk.. det gör lixom skönt ont. 


Men satan va jag är chokladsugen... åhhh kan nån hjälpa mig.. huga

Skulle kunna döda för lite choklad just nu.


/Miss B

Av Bettan - 14 september 2011 18:58

Seriöst.. jag är så himla trött att jag skulle kunna somna nu på stört...


Utanför mitt fönser busar orkanen katia med träden.. höll på att blåsa av cykeln både igår och idag. Blev ingen träning idag.. känns ju skit.. mitt knä satte stopp, så jag bestämde mig för att vila till imorrn, Då vankas funkis pass... funkis låter som om det vore en riktigt god saft.. men jag vet inte de ja... Aja, vi får väl se. mitt mål é ju att komma igång så pass mkt som jag höll igång uppe i umeå. 6 dagar i veckan.. det är optimalt. Vi får väl se hur långt tid det tar innan jag kommer dit. 


Nu inväntar jag som vanligt halv 8 hos mig och efter det blir det idol audition, va jag saknar idolkvällarna i umeå... jag o finaste melle satt alltid hemma i min soffa och skrattade åt allihop. Saknar så. Sen så saknar jag lilla familjen också.. var på tok förlängesen jag var hemma nu... Buhuuu


Löven där ute börjar falla och skifta färg.. hösten är ett faktum, vilka så höstdepressionen som jag alltid drabbas av varje år.. Skulle verkligen behöva gå på ljusterapi, men jag tror inte det finns här i gävle. Det borde finnas i varje stad, alla människor behöver det mer eller mindre. Det borde vara en rättighet tycker jag! Mer ljus till folket!!!


Nu ska jag gå o koka mig lite te så jag får upp värmen o sen väntar sängen.. men snart är det helg ialla fall.


/Miss B

Av Bettan - 13 september 2011 19:06

Alltså... jag brukar inge hänga ut folk bara så där... men nu ska jag visa er alla hur konstig denna människa är.. vad han skriver för konstiga saker. Och snälla ni.. den som kan tyda hans språk kan väl skriva en kommentar på detta inlägg så får jag höra.. för jag fattar absout ingenting.


Så här skrev han i förrgår.


"Jag älskar dig Ebony Elisabeth i detta ögonblick. Bettan har bidragit ihop med Göteborg öppna mina ögon att inse spelets regler på ännu djupare plan. Martin-Funny-Lena-Christoffer Nordin Mac-donald'on (börjar låta som Jesús Alcalá snart ) blir en beatboxsynth som jag, den funkar halvbra men inte tillräckligt:)eftersom jag forfarande blir kall i vissa sitautioner som jag klarar bäst.

Jag undrar vad för slags? instrument Elisabeth klarar bäst (oj oj numera är jag så känslig att jag ser nya sätt att placera ut "?" så att min fråga inte missuppfattas till 99% ;)

jag hade inte en aning om det här med namnbetydelser för någon månad sen...så då inser jag hur mycket blåneger;)jag varit i 25 år. Gillar? du http://www.youtube.com/watch?v=TZtiJN6yiik Elisabeth, av någon skoj anledning blir jag iaff 100% hel varje gång jag sätter på henne ;)inne i huvudet än så länge...men jag vet inte om något högre än så länge.

Det här är ett bra början iaff! emot att kunna tränga in i äkta cowgirl tjejers känsliga huvuden och lösa upp deras dito nattasvarta katta-strofer. jag dansar nu som farbror Led-ut http://www.youtube.com/watch?v=FeXndiydrcA på amerikanska, skulle vara kul att se Elisabeth dansa brevid...och jag struntar i tekniken.

Och det känns lite (dvs mycket) trevligt att jag själv äntligen kan tro på det jag "postat", inte längre den lite jobbiga lojalitets parranoian där avatar färgerna tvingades flyta utåtriktat mot motaggarens "oförmåga" i brist på andra alt. http://www.youtube.com/watch?v=pOET4ZG2Lro Såhär:Dsåhär känner jag mig näe jag är vrålkåt på mig själv tidigare idag, eftersom jag fungerat till 100 % som Eric Blix med kollegor på konsuren sedan jag var 12 år jo!.

Nigga please:) http://www.youtube.com/watch?v=cutZ6KvBz0g nu önskar jag dig fortsatt en godnatt Elisabeth. http://www.youtube.com/watch?v=cutZ6KvBz0ghttp://www.youtube.com/watch?v=7NytXT-U-tg http://www.youtube.com/watch?v=l6PCKxcxTss&feature=relatedsedär ja

Amy Grant är min stenhårda bitch eller " funk-hag" ;)har jag insätt, men nu är hon snällare mot mig sedan jag väntade ut en del egenreligösa handlingar.

Cowboy Kurt ville tydligen ha sista ordet ;)och då får jag det då. http://www.youtube.com/watch?v=l8MdkuGSsQ8

vit-röd live uppdatering Bettan! Amy Grant är min cowboy Kurt i rödvita kall-sånger, här har vi ju hon...mitt stampade jordgolv jag älskar, sedan om rythmen för en äkta cowgirl http://www.youtube.com/watch ?v=gVoSpBp7DEMöveränstämmer ;)får undersökas,genom att fortsätta röra kroppen knasigt nere på stan så som ingen annan kan, hoppas jag blir upptäckt/täckt av någon miss trycksvärta på mossstigen!"


Som ni ser så länkar han till olika youtube klipp, jag har personligen inte orkat titta på en enda.. men gör de ni om ni orkar.


Ursäkta min svenska, men vilken störd jävel!!


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards