betty

Alla inlägg under april 2013

Av Bettan - 28 april 2013 18:23

Jisses vilken galen vecka det har varit.. jobb, sthlm, jobb allergi chock och besök.. fullt upp. Men jag kanske ska ta de från början.. Eller ialla fall från sthlm...


I tisdags tog jag tåget mot sthlm efter jobbet.. vårfloden stoppade oss först i skutskär, sen hade en idiot kör sönder vägbommen i knivsta, som stoppade tåg i båda färdriktningarna. Och på grund av detta blev vi även stående på arlanda.. massa tåg köer. Jisses men men 45 min senare var jag framme, och mötte som bestämt min kompis A för att få tillbaka min nyckel. A har nämligen varit inneboende hos mig ett tag, men eftersom sommaren närmade sig så behövde hon inte de längre. Sen tog jag mig till hotellet.. Best Western Bently (ja, det é reklam) på Drottninggatan. Väl där checkar jag in, får info om att jag uppgraderats och att alla gästerna bjuds på både frukost buffé och kvälls buffé. Nice tänkte Miss B. Sen hände nått väldigt typiskt miss B. Tösabiten i receptionen hade skrivit mitt rumsnummer lite slarvigt, så jag läste 208, sagt o gjort.. jag tog trp upp och ställde mig utanför 208, tryckte ner kortet och drog i dörren.. Dröm om min förvåning när en 70+ gubbe öppnar dörren och säger " oh, i´m sorry.. welcome in".. ehh förvånad sa jag "nej tack" och gick in till mitt rum som var 206, låste genaste dörren och stannade där tills kvälls buffén öppnade. Passade ju mig perfekt med buffé eftersom jag inte hade lyckats få nå middassällskap första kvällen i Sthlm. Andra dagen var det så dags för konferens på hälsans hus på söder.. CancerRehabilitering. Väldigt intressant ämne.. På em mötte jag upp med världens bästa A. lite shopping, och en sväng på Vapiano. Det var en intressant upplevelse..    man får ett kort som man har med sig och så fort man beställer antingen mat eller i baren så drar man kortet och sen när man är klar tar man kortet till kassan och betalar. Lite smidigt ändå.. eftersom man inte behöver vänta på notan, den hade man ju med sig överallt. Och man fick köa till både baren och maten. Gott var det ialla fall. Sen gick vi hem i regnet till mit hotell och softade lite.


Åter på jobbet på fredagen.. kändes lite jobbigt att återgå till jobbet.. men det gick. Sen hem och panikstäda eftersom jag skulle få besök. Insåg på fredagen att jag drabbats av allergi x20.. huga.. snuva, trötthet, ont i halsen och nässelutslag samt svullnad i läpparna. Så på lördagen var jag helt slut.. tog mig dock till staden för lite shopping med min kompis, fyndade på Gina.. dom hade rea, men sen var det dags att gå hem och sova en stund, för jag var helt slut. Det är jag fortfarande idag.. men har ändå mäktat med att tvätta. Har aldrig haft sån här allergi förr... men men.. bara o gilla läget. Veckan som kommer blir skön.. 4 dagars jobb.. med ledighet på onsdagen. Sånt gillar vi.


Nu ska jag vila resten av kvällen.


/Miss B


Av Bettan - 21 april 2013 17:34

Det är konstigt med söndagar.. dom går väldigt fort, men samtidigt väldigt sakta.. Det är en enda lång väntan bara.

Idag tog jag fram min Cykel.. fick gå med den hela vägen till macken för att pumpa.. när jag väl kommer dit, har fått den där pumpmojjängen inne i butiken så skall jag ut och sätta i den i luftgrejset.. och samtidigt kommer en kvinna som tydligen skulle pumpa sina däck på bilen.. hon verkade dessutom ha bråttom då hon frågade mig x- antal ggr om jag behövde hjälp. Nej tack svarade jag och fortsatte i min takt.. hann knappt tänka tanken att det va bra med luft i däcken förän kvinnan sliter luftmojjängen ur min hand och börjar pumpa.. och då säger jag " ja... men då va väl jag klar då".. dumma kvinna!! så när jag cyklat till ica inser jag att det var mindre luft i bakdäcken än innan jag pumpade det. Gick in på k-rauta för o kolla om dom sålde pumpar, för jag ville inte tillbaka till kvinnan, men ICKE! så jag handlade först och sen var jag tvungen att cykla tillbaka till macken för att fixa däcket. Som tur var fick jag göra det hela i fred. TACK!


Idag har jag sett både maskrosor och vitsippor.. men va härligt, och det var strålande vårväder också. Så skönt.. och snart kan man sitta på balkongen och sola.


Jag har en full späckade vecka framför mig och jag önskar redan att det var helg så jag bara fick vila ut, men det lär väl inte bli nå av de heller då en kompis ska till och våldgästa mig.. 

Det blir till o jobba 3 dagar, och sthlm 2 dagar för cancerrehabiliterings konferens och sen full fart mot helgen. Ujuj.. snart är de ialla fall semester.. hur skönt är inte det?! 8 v kvar.. till mitt första 4v semester.. och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra på den... jisses..


Just nu sitter jag och ser på " Silver linings playbook" så bra film, har du inte sett den än, så SE DEN!!


/Miss B

Av Bettan - 19 april 2013 22:16

Ännu en vecka är till ända.. och jag måste säga att de varit ovanligt lugnt på jobbet.. vilket gör mig orolig, känns som lugnet före stormen.. mkt märkligt..


Det är fredagskväll.. äntligen fredag.. det är ju som sagt den bästa dagen på hela veckan.. Jag har implementerat en ny grej på jobbet.. (vet ej om jag sagt detta tidigare) men.. vi provar alla glassnyheter varje fredag.. jag tror att det uppskattas av dem flesta.. fredagar ska ju vara lite speciella och varför inte festa till det lite på jobbet. Jag har gjort ett litet protokoll som man fyller i efter varje provad glass med betyg och kommentar om den.. och innan semestern börjar så sammanställer jag, så vi alla vet vilken glass vi skall satsa på i sommar.. kul grej va??!! Det tyckte ialla fall jag.. och jag tänker nu (eftersom jag kommer bli kvar på mitt jobb) att detta blir ett återkommande fenomen.. och blir jag inte kvar.. så hoppas jag nån fortsätter med det till minne av mig.    Nu lät de ju som att jag tänkte dö knall o fall.. men icke.. men ifall jag skulle bli tvungen att flytta på mig..


Jag är lite nostalgisk denna kväll.. tittar på gammla bilder och dricker lite vin.. man blir lite känslosam och önskar att man kunde vrida tillbaka tiden, till dessa stunder som man har upplevt.. det har varit riktigt roliga o galna ögonblick i livet. Och givetvis så önskar jag också att jag hade kunna radera vissa saker.. jag tror ni fattar...

Sen tänkte jag på att det tas alldeles för lite bilder på fester man är på.. trots att man har kamera i mobilen så används den knappt... det är inte som förr.. när man alltid hade kameran med, redo att föreviga de galna upptåg man har för sig. Eller vad säger ni??!!


När vi ändå är nostalgiska så minns jag att jag hade i mitt gamla flickrum en tavla där det stod; Livets stora gåta är att älska, glömma och förlåta. Ganska fint va.. och när jag va liten så fattade jag inte alls va det betydde.. men nu förstår jag verkligen.. det är en konst att älska, ganska lätt att glömma, men jäkligt svårt att förlåta.. och att få ihop dessa tre är för mig helt obegripligt... tänk på de en stund.. får ni ihop det?? 


/Miss B


Av Bettan - 14 april 2013 12:45

Påsken är över och vi har gått från vinter tid till sommar tid. Det går så fort nu, trots att vintern är segdragen och försöker envist hålla sig fast. Samtidigt försöker våren att få sin plats på jorden.. krokus och snödroppar kämpar sig fram genom snöhögar och fåglarna gör sitt bästa genom att kvittra ”nu är det vår”. Det var första gången som jag inte var hemma hos mina föräldrar över påsk.. jag har faktiskt inte varit hemma sedan jul, men träffade mina föräldrar när jag fyllde år. Kändes dock lite knepigt att inte va hemma… men jag hade mina förhoppningar att få åka till London som jag så gärna vill åka till, så blev det inte. Det blev en helg i Gävle, solig och lugn tillsammans med min fina vän L.


Nåja.. jag får ta London ensam i sommar, eftersom jag aldrig lyckas få med mig någon.. det lär ju bli spännande, eller så är jag för feg för att åka själv, så slutar de med att jag sitter hemma o gnäller istället.


På sistone har jag känt mig så himla ensam.. så vilsen i livet.. jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Livet går på rutin; äta, jobba, sova och typ dö lite grann.. det är ungefär så det känns. Att känna sig så tom.. så halv, är inget jag önskar någon annan. Har svårt för att acceptera att jag är singel och att jag kommer att var de resten av sitt liv. Nu säger ni säkert som alla andra.. ”det finns nog någon för dig med.. du måste bara ut och försöka hitta honom”, men vet ni vad… jag har faktiskt gjort allt det där.. jag har letat o letat, men inte hittat nått.. det spelar ingen roll vad ni säger lägre. För jag har nu kommit så långt ner att jag inte längre kan ta emot sådana ord.. jag har fått ett teflon hjärta med världens största kedja och lås på, utan nyckel. Jag saknar fortfarande dig…


/ Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards