betty

Alla inlägg under maj 2011

Av Bettan - 29 maj 2011 21:27

Först vill jag säga grattis till alla mammor på deras egna dag! Ni är fantastiska allihop.


Efter en tuff vecka på jobbet, så satte jag mig på tåget mot sthlm och A. En mysig helg blev det med både A och E. Shoppade lite på lördagen, kollade lite på asics sthlm maraton. Där fanns en del hunkar som sprang  

Det är lite konstigt.. när man är som mest shopping sugen o vill hitta fina kläder, så hittar man ingenting... varför är det så? trots att det var rea överallt. Nåja, jag hittade lite grann iallafall så det blev jag nöjd med. Sen va jag o A ut på Götakällare på kvällen. Man har alltid roligt där.. och vi dansa hela natten. Dock blev jag för följd av en konstig kille.. han försökte dansa med mig, men vi flyttade på oss hela tiden *fatta vinken.. typ* men nej då han följde efter. Vi gick iväg på toa och tror du inte han följde med dit.. dock stannade han utanför. Men varför!! sen satt vi och skulle vila lite, så kom han och satt sig bredvid mig o skulle börja kyssa mig, då sa A ifrån.. och sa att jag var förlovad med en kille. Den här stalkern han fattade ju inte de för han kunde ingen svenska.. så då tog A det på engelska och jag visade upp ringarna.. som jag bytt från höger till vänster. Men han " I love her" och gick på repeat.. sen spelade han förkrossad och ville på mitt medlidande, men då gick vi därifrån. Va tusan.. man kan ju inte säga att man älskar nån som man inte ens känner.. IDIOT! jag verkar ha nån sån där dragningskraft för knäppisar... man börjar ju starkt fundera.


Söndagen var en seg dag... Miss B var bakis från nattens bravader. Men de va väl värt det. Dock lite små jobbigt att åka tåg baklänges när man är bakis.. och inte kunde jag sova heller, tur att det bara var 1½ timme.


Nu laddar jag inför en ny vecka på jobbet..


Hoppas ni haft en bra helg, för de har jag haft.


/Miss B

Av Bettan - 26 maj 2011 17:23

usch vilken hemsk vecka jag haft.. blää

först blir man inte trodd för sin kompetens, av både sjg och läkare.. det är ju lite trist. Man undrar ju varför dom ens vill ha min åsikt då om de inte bryr sig...


Sen fick jag lönespec idag, så stor lön har jag nog aldrig fått.. 1455.85:- jösses.. hmm nog för att jag varit student, men inte ens då va jag så jäkla fattig... kan inte lönekontoret sköta sina uppgifter?? för ger man mig lön, sen drar man den, sen lägger man till den och sen tarbort den. Och kvar blev 1455:- jamen de känns ju jävligt bra, medtanke på att jag har räkningar plus CSN som ska betalas denna månad. Miss B är i upplösningstillstånd.    stryk ska dom ha där på kontoret som håller på såhär.


Sen läser jag på aftonbladet att dom tänker höjja priset på bag-in-box?! But Why... jag fattar inte alls.

Och nu helt plötsligt så ska man börja rota i Ingemar Bergmans förflutna. Men va tusan?! bara för att hans mamma inte är biologisk.. men hallå.. hur många har det inte så?! man kan väl nöja sig med att grabben fått en bra uppväxt. Så lite dom kan ha att skriva om. Och tydligen jag med som också skriver om det. 


Kan den här veckan bara ta slut!!!!!

åker till sthlm imorrn till A, det blir nog bra.


/Miss B

Av Bettan - 22 maj 2011 14:47

Sista dagen på denna helg, jag har varit ledig i hela 3 dagar.. känns lite lyxigt faktiskt. och det har varit bra väder hela helgen. Så skönt. Så vad har jag gjort då? hmm ja, de blev ju väldigt lugnt i fredags;sol, middag och bio. Igår var det städning på schemat, städade o röjde och tvättade, gick ju väldigt fint. Diskade och grillade. En bra avslutning på dag. Idag sov jag riktigt länge.. vilket var väldigt skönt, minns inte när jag sov så länge sist. Klev upp kammade till mig och cyklade iväg till affären. Jag var ju så duktig att jag skrev upp allt som jag skulle ha på en lista, några 100 m från affären slår tanken mig "listan... vars har jag listan?!" ja.. den ligger ju fint där den ligger.. där hemma. Jag har aldrig varit bra på att handla efter lista. Fick ialla fall med mig allt jag skulle ha förutom ägg, nåja.. det va ju bra jobbat ändå. cykla hem och ställde mig vid spisen lagade matlådor, en fisk gryta och en makaronipudding... det ska miss B leva på i veckan. Försöker att äta ur frysen också. Går ju sakta men säkert. Nu har jag ätit en sen lunch och nu vilar jag en stund innan jag ska ut o röra lite på mig. är fortfarande lite varmt ute så man ska nog inte utmana ödet alldeles för mkt.


Imorrn är det åter till jobbet!


/Miss B

Av Bettan - 20 maj 2011 20:22


Recap från vårruset.. vilken stämning.. mötte upp arbetskollegorna, kollade runt på området där man hörde Peter siepens röst streama genom högtalarna. Men vars var den lilla gubben?? ingen såg honom, men han hördes. De blev dags för uppvärmning, friskis o svettis gjorde en kupp och hade endast killar som ledde uppvärmningen.. killar i olika åldra, storlekar och former.. tyvärr va hans om var närmast mig inte särskilt snygg.. trots att han verkligen försökte göra ett sådant uttryck. Stackarn!


Nåja.. 5700 förväntans fulla kvinnor stod och värmde upp mellan staketena, trångt som FAN! lilla jag såg knappt nått eftersom alla andra va längre än mig. Jag hade av nån konstig anledning hamnat i Springfållan.. jösses.. "det är känns väldigt fel" tänkte jag för mig själv.. men stod kvar.. och när starten gick så började jag att små jogga med 2 av mina kollegor. efter en kilometer började vi alla tre gå lite grann... men jag blev så pepp av alla som joggade att jag joggade lite smått. Sen kom några äldre damer typ 70 år och joggade om mig... "men va fan, det här går ju inte" tänkte jag och blev ju bara tvungen att jogga om dom. Så jag joggade in på en tid 42:58. Grymt nöjd och grymt slut efteråt. Men det var roligt!


Idag har jag varit ledig.. vilken underbar dag.. 2 timmar på balkongen på fm. Sen lulla runt lite här hemma, innan jag drog mig in på city, hittade ett par fina sandaler, ankel länkar och en tröja. Ett fint kort till mammsen och en tröja till henne. Nu får ni inte skvallra till henne va hon ska få på morsdag, för då ska jag personligen ge er på moppo. Sen mötte jag upp min kära kollega P för lite middag på olearys och sen bio, sen sista pirat filmen. Va något besviken över att inte hunken orlando var med :-( och sen tyckte jag inte att denna film va lika bra som dom andra. Men en lagom fredags film. Ska ju faktiskt erkänna att jag gäspade några ggr, de brukar jag aldrig göra.


Nu ska jag se färdigt "så ska det låta"


/Miss B

Av Bettan - 16 maj 2011 20:39

Ja, ska man kommentera ESC eller ska man låta bli?? jag kan nog inte låta bli och kommentera dom irländska extacy pojkarna som sjöng om läppstift.. hmm alltså VA?! hur kan man skicka nå sånna.. dom va jättejobbiga att se på, och faktum att dom va två likadana då.. blev ju bara dubbelt så jobbigt att se.. och deras bakgrundsbilder gav mig rejäl EP-anfall. Usch nej!! aldrig mer...

Men bra jobbat SAADE! och "in your face!" Ryssland... så går det när man är en wannabe.


Såklart var jag ju tvungen att vara vaken o se slut resultatet.. vilket istället resulterade i minimal sömn och en förstörd miss B. Klev upp kl 6 för att jag inte orkade ligga kvar.. klädde på mig och cyklade iväg till jobbet, kl 7 stod jag på löpbandet. 6km blev det och sen 4 timmars jobb. Mot slutet visste jag inte alls va jag hette, såg i kors. Cyklade hem, la mig i soffan och bara dog... eller ne.. jag dog ju inte på riktigt. Jag somnade och vaknade kl 5 igen.. helt förstörd.. såg på lite film och gav slutligen upp. Vaknade upp imorse och tröttare än tröttast. Och det regnade dessutom, det gjorde inte det hela bättre. Men lagomt till jag slutade kom solen. Cyklade hem och tog mig faktiskt ut på en timmes promenad.. mkt nöjd är jag! nu väntar bara vårruset på onsdag och sen gör jag helg kl 16:15 på tors. GÖTT!!


Ne, nu ska jag glo lite på MR LED och sen sova en stund innan man ska på jobbet.


/Miss B

Av Bettan - 13 maj 2011 20:12

Så var de fredag.. och här sitter jag i soffan, fredagsmyser i ensamhet, Mr LED visar "så ska det låta", baren bjuder på lite cider och soffan bjuder på en varm filt som kan värma mig.. i brist på annat. Detta har varit den längsta arbetsveckan på länge.. och den är inte ens över    ska jobba på söndag, o sen börjar ju en ny vecka... jösses.. man blir ju nästan lite knäckt.


Nu är det 5 veckor kvar till semester.. har endast 2 v i år.. lite trist.. förra året har jag ju tre   nåja.. iår känner jag för att uppleva nått.. kanske åka en vecka utomlands o bara slappa i solen och inte göra nått överhuvudtaget... det låter alldeles fantastiskt! får väl se om jag tar mig iväg.. är ju som lite feg o resa själv.. men jag önskar att jag va lite mer modigare, kanske ska jag ta steget över tröskeln. Ja, den som lever får se. 3 dagar ska ialla fall spenderas i skåneland. Haha, ja... ni hörde rätt! Miss B ska ta steget över tröskeln och besöka skåne för första gången i hennes liv. Då undrar ni ju alla så klart "va ska hon där o göra".. haha och de kan jag fundera lite över själv. Men de jag kan säga är att det ska bli spännande.. Dels att få se lite av Skåneland och uppleva dess kultur, men även att få träffa H, vilket är den största anledningen till att jag åker. So Wish me luck, i might need it  


Nåja, imorrn ska de städas här.. och sen blir det middag och eurovision med M, det blir super trevligt! vi ska hejja på lill Erik.. hoppas han kirrar detta.. annars blir de inga bra rubriker i aftonbladet och expressen..


Nu ska jag fortsätta se på "så ska det låta" och sen visar Mr Led en film.. men vet inte vilken han visar...


/Miss B

Av Bettan - 11 maj 2011 17:37

Lill lördag idag.. onsdag.. bara tre dagar kvar att jobba denna vecka, huu känns som världens längsta vecka.. den har gått fruktansvärt segt o jag har varit ruggit trött. Vårruset nästa vecka, känns inte lika lockande som de gjorde tidigare... egentligen undrar jag vad jag ska där o göra. Men men.. jag kommer att bli nöjd när jag har gjort det, det kan jag lova.


När jag är så här trött så flummar jag bara runt där jag går.. gick i dag o handlade efter jobbet och kom på mig själv flumma runt som bara den, folk måste ju undra va man är för en typ.. haha.


I måndags hittade man en död kropp här i gävle, vid hamn inloppet, visade sig vara den 19 åring som försvann under påskhelgen, tragiskt... tydligen handlar allt om gängbråk... tänka sig.. i lilla gävle. Nåja, grabben bodde ialla fall här i området där jag bor, så både igår och idag har det varit minnesstund för honom i samlingslokalen. Massa ungdomar som hänger utanför här. Va lite ledsamt o se igår när man kom hem.. luften gick som ur en. Usch!


Annars så försöker miss B att sluta med godis och choklad.. hmmm går ju sisådär.. va fasen gör man när suget kommer... tuggar tuggummi i 120... nåja.. får ju starka käkmuskler. Haha

Tänk att man kan bli så beroende av socker.. det är ju läskigt..


a ja.. nu ska jag däcka på soffan


/Miss B

Av Bettan - 8 maj 2011 15:36

Idag är det jätteskönt.. rena sommarvärmen..

Och på förmiddagen har jag solat, o pysslat på lite. Sen blev de en liten tripp med M till hemlingby köpcentrum, där jag fick tag i en dammsugare, och handlade lite mat. Väl hemma, packade upp, dammsugade som bara den och sen gjorde jag matlådor. Disken är kvar.. och jag vilar en stund nu.  Sjukt sugen på cola, men jag köpte ju ingen... så jag får stå mitt kast *Nedrans*. Hinkar i mig lite vatten istället och fantiserar om att det är cola *mmm yummie* (kanske inte samma sak)


Imorrn är det dags för jobb igen.. jösses, helgerna går ju så fort nuförtiden.


Nåja.. vilar på soffan en stund nu.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards