betty

Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Första veckan

Av Bettan - 21 maj 2016 20:46

Så har jag jobbat min första vecka..


Och jisses va trött jag var igår när jag kom hem, va så trött att jag inte kunde somna på soffan.. och min hjärna gick på högvarv så jag somnade inte förrän halv2 inatt. Jag har dessutom dragits med världens förkylning hela veckan, så nu har jag ingen röst kvar..


Första veckan matades det in information i min lilla hjärna.. snacka om skillnader på introduktion.. från andra dagen har schemat varit full bokat. Man går från info till info, och där emellan har man egen ”studie tid”. Jag har inte ens hunnit med fm fikat.. eller em fika.. kan kort o gott säga att min första vecka ha varit kaos artad. Jag har emellanåt funderat över vad jag egentligen gett mig in på.. kanske är jag för gammal för att gå till ett nytt jobb… men men. Jag har en förhoppning av att allt kommer att klarna när intro och diverse utbildningar är klara. Och jag tror att jag kan ha funnit det rätta jobbet.


Det är inte så konstigt att min hjärna går på högvarv, det är ju trots allt 3dje veckan som jag jobbar heltid sen min sjukskrivning. Så hjärnkontoret fick nog en chock. Dock saknar jag mina närmsta vänner från mitt gamla jobb.. det är galet tomt att inte se dem, och jag ska ärligt säga att det känns som att vi glidit isär varann. Min förhoppning var ju att vi skulle fortsätta vara lika tighta, men min farhåga verkar besannas.. känns som att jag kommer att tappa den tighta kontakten så småningom, eller så är jag bara nojjig. Men tiden får utvisa vilka som verkligen vill vårda vår vänskap, för det handlar ju om att ge och ta. Men tråkigt om man ska behöva mista någon pga att man byter jobb.

Ser iallafall fram emot en ny fullspäckad vecka, och att det kanske kan bringa mer tydlighet i min vardag.


Fridens!


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards