betty

Alla inlägg under februari 2011

Av Bettan - 26 februari 2011 19:20

Detta måste nog vara den första helgen som jag faktiskt är ensam... jösses... undrar hur de ska gå... men jag tror de går bra..


Igår var jag ute med 2 arbetskamrater A och E, dom är stört sköna.. Efter jobbet drog vi till en restaurang "helt enkelt". Trevlig personal och mysigt ställe, bra mat. Servitören va rätt rolig.. han kom in med mitt vin och sa "det här är en chardonnay från australien och det här är lokalt vatten" (han sa även namnet vinet, men de kommer jag ju inte ihåg". Haha.. rolig snubbe...

Då maten varit intagen och vinet upp drucken, gick vi hem till E, slängde oss i soffan med världens största paltkoma. Hugaligen.. vi skvallra och såg på let´s dance och förundrades över hur ryback blev tvungen att springa från intervjun och spy. Dom är ju rätt klena dom där norskarna. Annat vet jag Norrlänningar.. ojoj.. vi orkar med en hel del.


Ikväll skulle jag ju egentligen varit hemma i Härnta för att medverka på en inflyttningsfest.. men då räkningarna var betalda så sa pånboken bestämt nej. Och alla inblandade blev sjukt besviken över att miss B aka Partypinglan blev tvungen att stanna hemma. Jag blev helt enkelt tvungen att säga "vi ses till påsk". Men jag ber till gudarna att vi inte behöver vänta så länge... vi ju hem o kramas med nära o kära.. och saknar ju alla. Har ju särskilt dåligt samvete över att jag inte hann träffa mormor och morfar innan jag flyttade ner.. men när jag kommer hem så åker jag dit med en stor blombukett och kramar om dem båda   


Nåja.. ska väl som alla andra (som inte är ute o festar) se på melodifestivalen.. Wohooo party!!! *not*


Vi hörs hörni!


/Miss B


P.s vore ju kul om nån ville kommentera lite i bloggen...

Av Bettan - 22 februari 2011 18:35

Uppdate från livet i gävle ...


Hmm minns inte direkt va jag skrev sist.. men ialla fall, i helgen va jag hos en arbetskollega, blev bjuden på middag och sen kollade vi schlager.. eller jao kollade o kollade, vi kommenterade mest utan att lyssna. Vilket jävla skit startfält de va?! är de nån fler än jag som blev helt förvånad över dessa kufar som får vara med...


Tror jag minns att jag sa till er att jag blivit ledamot i kretsen... men hör upp nu... karriären går rakt uppåt för den fackliga representanten MISS B... numera uppgraderad till Sekreterare i styrelsen för Gästriklands kretsen... OMG! vad har jag gett mig in på... ojoj.. jao, de ska väl gå bra.. man är ju organiserad (Tydligen, enligt miss T). Ska väl kunna göra nått bra av de här ändå, jag gillar ju att vara engagerad och nu har jag mitt livs chans plus att de ser bra ut på CV.


Nu är de bara 3 arbetsdagar kvar på denna vecka. Känns gött.. blir väl inte så mkt bubbel på fredagen, men desto mer på lördagen *gillat!*


/Miss B

Av Bettan - 18 februari 2011 19:23

Vilken vecka på jobbet det har varit... är helt slut.. är så trött att jag inte ens kan somna..    då är de illa... men nu är de ialla fall fredagskväll... och jag gillar det starkt!!


Dock var jag för trött för att stanna till på affären o handla någon mat.. så hmm jao, de blev väl ingen fredagsmiddag. Men lite bubbel blir de ialla fall... en fin avslutning på min glamour vecka. ojoj.


Igår kväll försökte jag installera min on demand box... men de ska tydligen inte vara enkelt. Det är inte bara o sätta i sladdarna o trycka på on, ne! ta me tusan.. man ska ju ringa till supporten o g

Av Bettan - 17 februari 2011 07:46

Sorry... nu har jag blivit riktigt dålig på de här med bloggandet... men vi har så grymt mkt på jobbet.. jag är så himla trött när jag kommer hem. Men en hel del har hänt sen sist.. (när de nu va).


Mina föräldrar va ner en helg och hjälpte mig med att grejja iordning lägenheten.. trivs väldigt bra...


Jag fyllde år förra veckan, och jag överlevde den dagen iår igen. Min kära lilla syster    kom ner o förgyllde min födelsedag... denna födelsedag var bättre än den förra året!!! helt klart. Vi hade så mysigt hela helgen o hittade på en massa tokigheter. Va bland annat ut på en krog här i gävle... men jisses va folk här är torra.. ojoj. .värre än sahara. Och vilket brat ställe vi kom på.. o brudarna.. dom va såna där "pappa-betalar- tjejer", men finns de nå värre?! skulle väl inte tro det.


Sen blev de grymt tomt efter att syster åkt hem.


Igår var jag på årsmöte i söderhamn för facket.. vilket resulterade i att jag blev invald ledamot i styrelse... Bra jobbat miss B!! man ska vara engagerad tycker jag... visa att man faktiskt kan något.. inte bara sitta på sitt feta lata arsle. Det är kul o vara engagerad!! och man får ett större nätverk. KUNG!


Längtar sååå till helgen, då ska jag bara sova sova sova.


I måndags var det även alla   dag... inget som jag märkte så mkt av... skickade några sms till kära vänner, och fick några tillbaka.. men annars så låg jag hemma på soffan på kvällen och kände det som en helt vanlig måndags kväll. Så Fuck valentines day.. överreklamerat måste jag säga.. man kan ju ha romantik o visa kärlek alla andra dagar också.


Nåja.. nu blir de back to work!


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards