betty

Alla inlägg under april 2014

Av Bettan - 30 april 2014 21:25

Idag vill jag som alltid denna dag, rikta ett stort GRATTIS till Hans kungliga höghet, Överhövdingen av Sverige på hans födelsedag! Samtidigt vill jag tacka för den fina fest inbjudan som jag fick av honom till hans lilla VIP kalas på slottet, men då det tyvärr snöar och regnar ute så har Sj valt att inte köra några tåg pga vädret. Så jag måste därmed tacka nej till festen. Men vi ses nog snart igen. Hehehe


Igår var ju en helt fantastisk dag, förutom att man jobbade då.. Jag fick äntligen uppleva min 30-års present. Det blev en härligt god middag tillsammans med 6 kollegor från jobbet.. men skulle även kunna kalla dem för min lilla familj här i Gävle, tyvärr så saknades en.. som istället prioriterade att åka till Las Palmas   

Men alltså.. middagen; det blev grillat kött, ungsrostade rotfukter, god sås och sallad, samt rosé vin. Mumms! Därefter bar det av till Läkerol Arena för att se denna   föreställning.

Vilken fantastisk föreställning! Åh vilka fantastiska begåvningar.. jag blev så rörd på slutet att jag näst intill grät. Man blir både stolt och imponerad över att de vågar kliva upp där på scen inför svenska folket och verkligen ge järnet. Man kunde verkligen se hur roligt de tycker att det är, och visst en del kom av sig, en del flirtade lite extra med flickorna i publiken, men det var en skön spontanitet. I just love it! Och jag sammanfattar denna kväll med just den här låten. Och samtidigt tacka alla inblandade för en fantastisk 30-årspresent, I LOVED IT!   


Idag är det ju som sagt valborg.. och det både snöar och regnar, valborg är väl egentligen inget som man känner att man måste fira.. som liten var det supermysigt med majbrasan vi hade där hemma och fick smälla lite smällare. Sen var det festande som gällde, när man kom i den åldern. Och nu när man blivit ”vuxen” så uppskattar man att det är en extra dag ledigt bara. Så jag passar på att vila ordentligt och ladda inför att jobba en klämdag på fredag. Känns helt okej.


/Miss B

Av Bettan - 26 april 2014 19:27

Igår inleddes helgen med en väldigt trevlig och välbehövlig After work tillsammans med två fina vänner. Det blev god middag och goda drinkar, och jag var hemma lagom till kl 20. En bra avslutning på fredagen.     började middagen med en äppel martini.   och avslutade med en fräsch drink gjord på melon och hallon, galet god!


Idag har jag verkligen varit produktiv! Vaknade kl 07:00 imorse, vilket inte är att föredra på en lördag.. men det verkar vara rutin på det. Låg dock kvar i sängen till ca kvart i 8. Där efter klev jag upp, åt frukost och små städade lie grann. Vid kvart över 11 kom två vänner för att hämta upp mig, vi får iväg till blomsterlandet och handlade lite. Jag shoppade krukor, jord och fyndade 2 orkidéer.      50:-/styck.. det är ju galet billigt för att vara orkidéer.  Där efter blev det lite matshopping på ica maxi, gillar starkt den affären. Dom har verkligen allt. Väl hemma, så åt jag lite lunch innan allt stök skulle dras igång. Jag har planerat om mina clementinplantor i större krukor. Dessa har jag faktiskt drivit upp själv, vilket känns väldigt kul.

När jag stod där och planterade om så tänkte jag på hur mkt jag önskar att jag hade ett eget litet hus, med en liten trädgård och ett växthus. För det är när våren kommer som det börjar klia lite i planeringshänderna. Det får mig att minnas hur jag fick hjälp min underbara farmor   att plantera diverse saker i landet. Det var verkligen härliga tider! och sen fick man gå dit och skörda. Man kunde följa hur plantan växte, från frön till färdig morot (vilket var en av sakerna vi planerade). Sen så har ju min mamma också haft ett växthus där hon odlade tomater, gurka, paprikor och andra roliga saker. Det är ju en sån otrolig känsla att få gå ut och skörda till middagen. Och för att inte tala om smaken.. den är ju helt annorlunda mot för de tomater man köper i affären. Önskar verkligen att jag hade det där.. eller åtminstone ett litet radhus, där jag kunde få plantera i rabatten   .  Nåja.. jag är galet nöjd med insatsen idag och att stå där och plantera om är som rena terapin. Idag har det varit riktigt varmt och skönt..   helt fantastiskt, men det kändes som att regnet hängde i luften, dock kom den aldrig. Summa summarum så har jag haft en bra dag.

Imorgon skall det tvättas och städas.. men just nu sitter jag och vilar lite i soffan och tittar på första hobbit filmen, eftersom det bara är skit på tv.


/Miss B

Av Bettan - 21 april 2014 18:42

Nu har det gått 2 månader sedan jag kom hem från Indien, och jag har verkligen varit dålig på att blogga sedan dess. Men jag tror nog att jag gjort det medvetet, just för att jag skulle få chansen att få smälta alla intryck och känslor från resan. Nu tror jag att jag har gjort det. Det känns som att det har gått mer än 2 månader sedan vi åkte iväg jag och min jättebästis. Men underdessa 2 månader har jag tänkt, tänkt och ja.. tänkt. Jag har även hunnit med en 30-års kris över livet, För trots att dagens samhälle ser ut som det gör, så har jag personligen svårt att acceptera att jag är 30år och singel. Man bygger ju visioner över livet, en lista ungefär.. ” det här ska jag ha gjort innan 30”. Och vad händer då när man upptäcker att livet egentligen bara sprang förbi? Jo.. man får lite panik och har svårt att acceptera att man inte hunnit med allt det där som fanns med på listan. Jag hade ju tänkt mig att; när jag fyllt 30 så skulle jag ha utbildning fast jobb och egen liten familj. Nåja.. jag kan ju checka av de 2 första, men det sist nämnda verkar ju vara en olöst gåta.

Och under tiden som jag har sprungit runt med en lykta och letat ”Mr right” så har jag insett att det blir svårare och svårare ju äldre man blir. Vart tusan ska man leta? Är nog lika bra att sluta leta.. försöka acceptera att det kommer att bli jag och min katt som sitter där på hemmet om 50 år..


Några tankar om indien då.. som jag vet att många av er väntat på. Det är ett fantastiskt land, fantastiska människor och ja.. jag kände mig faktiskt ”hemma” i Indien, trots att det var något ledsamt att lämna. Jag minns så väl när vi åkte taxi från goa mitt i natten till flyget hemåt, det var världens största fullmåne, som kändes så nära men ändå så långt borta. Jag stirrade in i den och min tanke då var ” ja.. nu lämnar jag Indien ännu en gång”.. det var sorgligt och på nått sätt gjorde det också ont. Jag hade ju trots allt inte fått alla svaren jag ville ha, men samtidigt så visste jag att jag aldrig skulle få det heller. Glömmer aldrig den känslan. Men trots allt är jag väldigt glad över att få ha gjort resan och fått uppleva det med en av dem bästa i mitt liv. Och ja, jag kommer absolut att resa tillbaka till Indien, men inte till de ställen jag redan varit på. Jag vill upptäcka hela landet, vi har nog inte ens sätt en 3dje del av det.

Jag har alltid varit en målmedveten person, och Indien har ju faktiskt varit mitt största mål i livet, så när jag nu har kunna bocka av det, så blev det lite som en tomhet. En vilsenhet som var svår att hantera.. Min rastlösa själ fick nästan panik. Vad tusan ska jag göra nu?! Den tanken slog mig som en knytnäve i ansiktet, rätt hårt vill säga. Så nu har jag i vild förtvivlan försökt att komma fram till nya mål att sträva efter. Och jag är faktiskt rädd och villig att erkänna att jag kanske har tagit mig vatten över huvudet denna gång med mina planer… men vi får väl se.


Nu är påsken över, och jag har varit hemma hos mig älskade familj   , det blev en väldigt ovanlig påsk måste jag säga.. men det är alltid skönt att få komma hem till norrland.  Imorgon är det dags att återgå till jobbet, men det är tur det är en kort vecka.


Så nu ska jag ladda lite på soffan.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards