betty

Alla inlägg under december 2014

Av Bettan - 16 december 2014 19:16

3dje advent har precis passerat och jag undrar vart den här tiden har tagit vägen?? Det börjar ju snart bli dags att sammanfatta året. Förra veckan var en Umeå-vecka, sista för det här året.. fullspäckat med föreläsningar och seminarium. Miss B skulle själv hålla en redovisning som skulle vara 60min lång. Hmm väldigt lång tid.. eller hur? Jag kände mig så lugn hela tiden medan alla andra redovisade, tills de va dags för mig att lämna stolen. Galet nervös blev jag och tappade tråden, vilket ledde till att jag nervöspratade i ca 45 min. Och när de var över tänkte jag för mig själv ” vad tusan var de som precis hände??!!!” Jag har alltid haft svårt att stå och prata inför folk… Usch.. men jag överlevde.


Väl hemma i gevaliastaden vankades julbord på lördagen i trevligt sällskap. Det var Grand Elite Hotell och Melker Andersson, som komponerade julbordet. Det var första gången för mig att vara på Elite, men det var en fantastisk fin matsal. Nubbe och julmust var det som dracks, ovanlig combo.. eller hur.    Haha men för oss som inte drick julöl måste ju hålla oss till julmusten. Så för mig var det inte så konstigt. I 2tim o 30 min satt vi o tugga o pratade.. till sist slog paltkoma delux till. Och där satt vi 3 brudar.. totalt mätta och kände oss som julegrisar. Men oj så gott det var och jag längtar faktiskt redan till nästa år. Egentligen förstår jag inte varför man utsätter sig för julbord, men varje år blir det samma sak. Dock ska jag ha en strategi för hur jag ska äta nästa år, väl genomtänkt!!


På söndagen var det så ÄNTLIGEN(!!!!!) dags för biofilmen som jag väntat på i ett helt år… Hobbit- fem härarslaget! Det var skratt, tårar, spänning och helt fantastiskt! Den levde verkligen upp till mina förväntningar. Kanske att själva krigandet var lite väl utdraget och att Persbrandt fick vara med i typ 6sek var ju också värdelöst. Men i det stora hela var jag sjukt nöjd med filmen, och det kändes faktiskt lite tomt när de hela var över. Vad ska jag nu gå o längta efter nästa år?? Nåja vi får väl se..


Att drömma drömmar som att chefen vill att jag ska börja jobba 9 tim istället för 8 tim/dag samt lördagar, tyder ju verkligen på att jag behöver julledigt. Man vill inte drömma såna saker.. man vill inte vara på jobbet nattetid, för man får ingen OB-lön på det. Så ge mig långledigt och några dagar på hälsohem, så ska jag nog vara back in business.

I övrigt har jag julen räddad i form av tenta plugg.. tackar tackar! Men just nu har jag liten paus, för det är ju Damernas handbolls EM på tv… Sverige håller just nu på att spöa slovakien. Bra där!!! Så vi hörs!


Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards