betty

Alla inlägg under januari 2013

Av Bettan - 12 januari 2013 22:14

Well hello!

Hur har ni det i vinterkylan...??

själv har jag nån jäkla mini förkylning som inte vill släppa.. jäkligt jobbigt.. 

Har ännu en gång varit i Högbo.. det var helt okej... god mat och lite tänkande.. men nu får det vara nog med att inte sova hemma... Nu måste jag finna lugnet.. 

Har varit på bio idag med fröken P och sett " Mammas pojkar" måste vara en av dem sämsta filmerna jag sett... vilken besvikelse, hade jag vetat det så hade jag inte sett den på bio. Efter det blev det lite god mat på restaurang MEAT... dom har närproducerade råvaror... bra koncept.. men kvittot blir ju där efter.. Inget AW ställe direkt, då hade man blivit ruinerad ganska snabbt, medtanke på det lilla "bidrag" man får varje månad.. även kallad lön.


Just nu så tampas jag med världens åldersnojja och ångest.. tror inte folk förstår hur jobbigt det är.. jag orkar knappt med mig själv. Har alltid extra åldernojja och ångest vid den här tiden på året.. men särskilt mkt nu då jag ska fylla 29... jösses.. (höll nästan på att svimma bara av att skriva det). Någonstans påvägen på ålderdomen så har man ju som föreställt sig att man ska ha hunnit med det mesta innan man fyller det gyllene talet 30... Jag hade till och med barn i beräkningen.. men här är jag nu... 12 års pluggande, plus universitet, 10 år av vikarietid, som nu har övergått till en tillsvidare tjänst inom landstinget...  Ja.. jag känner att jag egentligen inte åstadkommit något här i livet.. pluggandet har varit så självklart för mig att jag inte kunde känna den där riktiga stoltheten över att faktiskt ha tagit universitetsexamen, nu tänker ni säkert att jag är väldens kokosnöt.. men det är faktiskt sant... och jag är ju fortfarande singel, vilket även innebär att jag inte har nå barn heller. Alla säger " jamen han kommer, och det finns nån för alla".. men för mig känns de som att när man fyllt det gyllene talet så är alla chanser över.. Har jag inte funnit kärleken innan dess så kommer den aldrig att komma.. och jag har faktiskt gett upp nu... 

Jag undrar vad som kommer att hända när jag fyller 30, eftersom när jag skulle fylla 20 så trodde jag faktiskt att jag skulle dö... Så jag antar att med min tur så lär jag väl krascha med planet över indien när jag flyger dit och cirkeln är sluten på en 30-års period... Loveli... ja.. av bara denna lilla förklaring så kanske ni kan förstå min ångest och åldersnojja.. och ja.. jag vet ju precis som ni att det bara é befängt att tänka så här.. men så é de för mig. Så nu är det jävligt bråttom med allt.. för jag har bara ett år på mig... eller så ger jag bara upp allt och gräver ner mig istället... ska fundera på saken ett tag till...

Så alla ni som just nu tycker att jag är disträ och allmänt otrevlig så vet ni att jag har på tok för mkt med mig själv och mitt inre just nu, att jag bara inte mäktar med att var så där supertrevlig hela tiden.. men o andra sidan kanske det är just nu som jag verkligen behöver mina vänner som bäst.. Helst så hade jag bara velat låsa in mig hemma och stannat här... men man har ju ett jobb att sköta också.


/Miss B

Av Bettan - 3 januari 2013 17:29

Hej 2013! Det nya året är här... och inför varje nytt år så säger jag och min bästa vän A att detta år ska bli vårat år... jag hoppas verkligen på att det blir så iår.. eftersom 2012 mest bara var jobbig, och något som man mesta dels led igenom.


Har varit hemma sen vecka i norrland.. träffat familj och underbara vänner och i vanlig ordning så firades nyåret in i Sthlm med full fart.. Mycket trevligt! Jisses, efter en sväng på krogen landade vi på efterfest i sumpan, och vi vägen hem efter det har aldrig varit längre tror jag... men vi kom hem 6 på morgonen... sov 4,5 tim efter och jag är fortfarande sjukt jäkla trött... 


Som jag skrev i förra inlägget så tänkte Gävle sjukhus ta ut skilsmässa med mig, men det ändrades.. antar att dom insåg vad som skulle förlora (i wish), så jag får nu vara kvar ialla fall till augusti, det är nästa bud. Jag har även blivit inlasad, vilket innebär att jag har fast anställning inom Landstinget Gävleborg, ja det känns faktiskt bra, så grattis till mig. Tack miss B!


Inledde det nya året med en fin liten förkylning och dålig nattsömn.. loveli! Det kunde ju faktiskt inte ha startat bättre.


Nåja.. Vi hoppas på att 2013 blir ett fint år..

/ Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards