betty

Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Förväntansfull

Av Bettan - 14 maj 2016 20:20

5 år och 5 månader, det är den tiden som jag har jobbat som arbetsterapeut här i Gävle.. shit!! Lång tid. Minns det som igår, som jag tog tåget hit till Gävle en snöig och kall decemberdag. Jag hade aldrig någonsin varit i denna stad och jag kände inte en enda. Men eftersom jag var arbetslös så var det bara att åka iväg, jag var galet nervös när jag skulle gå på intervjun. Men jag måste ju ha gett ett bra intryck, eller så var dom bara desperata, för när jag var på väg att sätta min i tåget hem igen så ringde chefen och frågade när jag kunde börja. Galet!! Jag packade min största resväska, hade fått tag i ett andrahandsboende och drog iväg. För även om jag var arbetslös, så ville jag komma ifrån min situation just då. Situationen såg ut; Jag hade blivit arbetslös, var 27 år, nybliven ofrivilligt singel och bodde hemma hos mina päron.. hmm nej tack!


Och det blev ju bra.. jag har som sagt stannat i staden i 5 år, har träffat fantastiska vänner som jag håller väldigt hårt i. Jag har även fått uppleva hur en dålig chef är och hur en dålig arbetsmiljö kan se ut, vilket var anledningen till att jag var tvungen att rädda mig själv ifrån det. Så på måndag börjar jag ett nytt jobba, med helt nya arbetsuppgifter. Jag som har jobbat inom vården på ett eller annat sätt i 14 år, har nu fått chansen att få pröva på något annat än vården. Det känns ju galet fantastiskt och spännande.. jag är förväntansfull!!


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards