betty

Alla inlägg under juli 2013

Av Bettan - 20 juli 2013 17:39

Wow.. sommaren går fort.. sist jag skrev hade midsommar börjat lida mot sitt slut. Och nu inser jag att det har gått 5v på denna sommar. och jag måste fundera över lite vad som hänt..


Förutom att jag har jobbat, så har jag varit en sväng hem till norrland, där pappsen lurade ut mig för att plocka hjortron. Jag brukar vanligtvis älska att gå i skogen.. men när det är 23 grader varmt   gassande sol, inga vindar och världens alla mygg och broms som var redo att attackera mig, då kändes det enbart som ett nedrans straff. Plockade snabbt min hink full och sen ropade jag åt pappa "Min hink är full nu.. nu vill jag gå hem". Ni kan ju förstå hur lagomt glad jag var när pappa endast hade fyllt knappt halva hinken. *suck*   så efter att ha fightas med 100 miljoner insekter, svettats 100 liter och blivit biten över hela kroppen, så var jag lycklig över att få vara hemma igen. Stackars liten.. 


Helgen efter det fick jag fin besök.. väldens bästa A kom o hälsade på när hon var påväg till norrland. Vi hade det superroligt, lite solning, grillning och skaka rumpa på Harrys till DJ Rigo... gjorde susen. 


Annars har det varit rätt lugnt.. solen verkar också ha tagit lite semester, för det är mulet ute och hela helgen verkar bli mulen. Inte för att de gjorde mig nått, för idag har jag varit riktigt huslig. Gjort massor av matlådor och sen har jag kokat rabarbersaft för första gången i mitt liv.   sååå gott! en aningens sött var de.. men mumms. Jag undrar varför inte mamma har gjort de tidigare, istället för att envisas med o göra rödvinbärs saft hela mitt liv. Inte ens farmor kokade rabarber saft. Nåja.. men alltså man känner sig riktigt nöjd, när man känner att man gjort nått för första gången i sitt liv och det går bra. Gillar att vara huslig, dock tänker jag aldrig i livet göra om knäck. huga.

Det blir en lugn helg för miss B, lite film. Tänker på alla mina vänner där hemma i norrland som ska på Härnösands stadsfest i helgen, första året som miss B inte är med. Men jag tror dom klarar sig fint utan party pinglan.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards