betty

Alla inlägg under augusti 2013

Av Bettan - 24 augusti 2013 21:33

Det är lördag kväll och miss B tillbringar kvällen med kapten Jack Sparrow.. Det var längesedan jag såg den filmen.. lite märkligt dock att man visar den sista filmen... men men.. jag har dock hört att det skall komma ännu en till. Men finns de verkligen nått mer att skriva om??! ja, det kan man ju fråga sig..


Så vad har jag gjort idag då? jo, jag vaknade 6:40 imorse.. inte roligt måste jag säga.. men sen vid halv 11 tog jag mig till stan för att uträtta lite ärenden. Verkade vara nått Brynäs jippo påstan. Det var jättemkt folk. Nåja.. jag köpte lite té som skall hem till norrland.. Mamma är dålig på att köpa sånt, och eftersom det bara é jag som dricker de där hemma, så kan jag ju lika gärna köpa det. Sen införskaffade jag 2 skjortor som kan va sköna att ha i höst tillsammans med ett par leggings. Jag behagade att ta fram mina resväskor som skall packas.. men orkade inte packa nått idag, så då har jag hela den biten att göra imorrn. Det är nog det värsta när man skall åka bort.. att behöva packa en massa.


Jag har nu haft spänningshuvudvärk i 1 vecka, och i övrigt så tror jag att det är nån form av förkylning på gång i kroppen, så jag trycker i mig c-vitamin och vitlök.. så det är nog tur att man är själv ikväll. Det är nog inte så konstigt att det kanske är en förkylning på gång.. jag har hållit igång hela året och inte haft en enda sjukdag hittills.. så, när man väl blir ledig och slappnar av för mkt, så kommer det nog som ett brev på posten. Jag har ju sovit 3 timmar mitt på dagen idag, vilket jag aldrig brukar göra.. men det behövdes nog. Och imorrn ska det städas också. Det är mkt nu på sluttampen, men vad gör väl de... när jag vet att jag får min efterlängtade semester snart.


/Miss B


Av Bettan - 23 augusti 2013 15:14

Hejsan hoppsan! Denna otroligt långa och sega vecka är över... trodde väl aldrig att den skulle ta slut. Men nu så har jag bara 3 arbetsdagar kvar innan jag får lite efterlängtad vila. Förra veckan va jag ledig 3 dagar, det tror jag intr va bra.. för då slappnade jag av för mkt, vilket ledde till spänningshuvudvärk hela denna vecka. Så jag har tagit ipren en vecka nu. Men nu har jag slutat med de efter att jag fick hjälp av en kollega att tejpa mina muskler. Grymt bra!! Tack för det!! Idag har jag bjudit på semester fika... blåbärsmazarinpaj. Jag fick så bra betyg att folk trodde jag hade köpt dem. Men det har jag inte o här är lite bevis.
Ikväll väntas middag o bio i goda vänners sällskap... så mysigt.

ha det bäst
/Miss B

Av Bettan - 15 augusti 2013 18:58

Men hallå där.. nu var det längesen igen.. shit alltså.. men nu är augusti här.. och det är faktiskt kallt på morgonen, lite svårt att klä sig. Det är typ 9 grader på morgonen och 19 grader när man går hem från jobbet.. hur fasen klär man sig då???


Så.. vad har hänt då.. förutom att det har jobbats, åskat och regnat?? jo, miss B har kommit igång med träningen.. det känns riktigt bra.. nu ska jag verkligen försöka hålla i detta.. kanske man kan ha gått ner dem där 18kg som är ivägen till nästa sommar?? önsketänkande..


Men nåja.. Jag var ju för första gången i mitt liv på furuvik här i juli.. när det tyvärr åskade och regnade nästan hela tiden.. men jag och fröken S och fröken E tog modet till oss för vem vill missa dessa grabbar...            galet bra... och publikrekord också.. hela 10 000 personer.. inkl oss tre.. Ångrar inte att vi åkte, trots regn och åska.


Sen så styrde jag upp en liten kräftskiva här...        Fröken E bidrog med snapsglas, vishäfte, hattar, servetter, ost och kex och druvor och vin.  Fröken S bidrog med supergod kyckling- och soltorkade tomaterpaj   <--- gjorde min egen snaps också.. den var riktigt god måste jag säga..     och jaaaa jag tvingade mina gäster att ha hatt!! för det hör till.. Fröken P bidrog med härligt gott bröd från Epí och snacks för senare aktiviteter. Det sjöngs och skrålades i några timmar.. mina grannar fick sig ett gott skratt, då de såg oss sitta vid bordet iklädda fina kräfthattar. Haha..

Efter att vi gottat i oss allt, satte vi oss i salongen för att mingla lite och sedan lite spel, med partyalias och vanliga alias, jösses va vi skrattade.. och därefter avslutades kvällen med lite dans och miss B krossade displayen på mobilen. BRA JOBBAT miss B!!!! 


Så nu har jag faktiskt hunnit skaffa mig en ny mobil som är android, vilket innebär en helt ny värld för mig.. varför har jag aldrig haft det tidigare???!!!! och dessutom så kan jag ju nu börja blogga med mobilen Whoop whoop..


Har även skaffat mig ett fin fint pass... eller njae.. fint vet jag väl inte.. såg mest ut som en missnöjd kriminell person på fotot.. så man får väl hoppas på att man inte behöver bli stoppad i nå tullar eller så. Men ialla fall... jag är redo för äventyr.. stora äventyr.. jag faktiskt håller på att planera.. men jag säger inget förän allt är klart. Då ska jag berätta för er alla, och alla ni som redan vet... Hyscch!!


P.s just nu har jag bara 8 dagar kvar att jobba innan efterlängtad semester... göttmos!

/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards