betty

Alla inlägg under december 2012

Av Bettan - 15 december 2012 23:04

En kall december kväll klev jag av tåget i Gävle med världens största resväska, den 15 december 2010 började jag om på nytt, nybliven singel och ensam i en stad som man aldrig varit i. Nytt jobb och en lgh i andrahand... jag visste inte då att jag skulle få världens bästa kollegor att jobba tillsammans med. Men alltså.. 2 år efterå så tar sjukhuset ut skilsmässa från mig, och kastar ut mig på fältet pga platsbrist. Innerstinne så vet jag ju att inget är för evigt, precis som mina andra förhållanden. Men ja.. efter nyår säger jag good bye Gävle sjukhus, vi ses på fältet. Miss B ska alltså bli en DAT, jobba på distrikt, det är med blandade känslor som jag börjar där.. men jag är ialla fall glad över att jag fick vara kvar i Gävle. Dock hoppas jag verkligen inte att mina kollegor inne på sjukhuset glömmer bort mig, när dom inte får se mig varje dag... det skulle kännas väldigt tråkigt, eftersom jag umgås med många av dem privat.


Nåja.. December månad är ju den stora kalendermånaden, så också på min expedition    vi har en Karra kalender (godis för er som inte förstår norrländska), ett mkt uppskattat påfund. Jag har även hunnit med ett härligt julbord.. tillsammans med A och fröken P,  och natten till lucia mördade man Gävles stolthet... Bocken    jag förstår inte varför man inte kan låta den stå till efter jul ialla fall.. man blir så ledsen och förbannad på folk. Egentligen tycker jag att man kan bränna dom som tuttade på bocken, det är väl inte mer än rätt.. eller hur.. Nu står endast den lilla bocken kvar   som studenterna har gjort.

Såhär kan de se ut en morgon när Miss B går till jobbet i - 20    inte världens mest smickrande bild.. men det är frosten som är poängen. I vanlig ordning har jag även hunnit med att göra en Saffranskladdkaka... supergod!   


Igår va jag tillsammans med A och F och såg Hobbit filmen... åhhh så bra den var!!!! precis som jag förväntade mig.. läste boken innan, vilket tycker jag var en fördel. Nu känns de mest bara jobbigt att behöva vänta ett helt år till nästa film.. huuuu   Så här såg det ut när jag gick hem inatt... mysigt värre. 


Jag har funderat över en sak.. Facebook och vänner.. om man skulle tabort alla som man egentligen inte pratar med, utan som man bara är vänner eftersom ens vägar engång korsades, så skulle det inte vara många kvar på den vänner listan. Men dom som blir kvar.. dom vet man är bra vänner som verkligen bryr sig om en... hmm ja.. det var ju bara en tanke från mig, men ganska sann.


Nu längtar jag hem till norrland och vänner o familj... ska bli sååå skönt med ledighet.. bara 4,5 arbetsdagar kvar o jobba innan en veckas ledigt.


/Miss B

Av Bettan - 2 december 2012 17:38

Julmånaden är här, och snön kom lägligt nog med det.. det har snöat i 3 dagar och hela staden är vit... Julbocken kom i torsdags och det var ingvigning idag. Dock missade jag invigningen pga tvätt.. men man é ju så illa tvungen när man har bokat den enda tid som fanns ledig i helgen.

Har Sovit grymt dåligt hela helgen, och därmed vaknat super tidigt. Halv 8 både igår och idag, men å andra sidan så har jag ju hunnit med en hel del.


Igår startade jag dagen med att ta fram mina tomtenissar... och sen fick jag följa med snälla fröken S till affären.. eftersom hon har bil, så blev jag väldigt glad över att få följa med... efter det så griljerade jag skinka (för första gången i mitt liv), och sen så drog jag till med att baka lussebullar.. också första gången i mitt liv, och se resultatet   en del såg ju ut som ett barn har gjort dem.. men det gör inget, för dom ska ju ändå ätas... och goda var dem. Har ju bakat lussebullar när man va liten, men då gjorde ju mamma degen. Det var så härligt när hela lägenheten doftade lussebullar. Yummie..   

Idag har jag städat, tvättat och gjort en massa matlådor.. så nu klarar jag nog mina luncher fram till jul. Nice!


Känns som att det borde hända nått roligt nu i mitt liv... det har lixom varit så stilla ett tag... saknar dom där hemmafesterna där det alltid hände nått.. skandaler.. sååå roligt!! nåja.. imorrn är det vardag igen..


Ha en trevlig första advent alla ni..


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards