betty

Direktlänk till inlägg 3 december 2015

En helt vanlig dag

Av Bettan - 3 december 2015 11:00

Solen skiner, igår kväll kom faktiskt några snöflingor.. men eftersom marken fortfarande är för varm så stannade ej snön. Märkligt att det ska vara plusgrader i december månad.


Så vad händer idag då?? Inte särskilt mkt.. jag tentarpluggar… försöker åtminstone. Men nattens få timmar sömn gav huvudvärk och jag har galen hjärtklappning. Har ett skype möte vid halv 3, så ska väl försöka att plugga till dess.

Snart ska jag få umgås med en av mina fantastiska vänner.. vi ses rätt sällan, men det är de fina med vänskap, spelar ingen roll hur lite man ses, så när man väl gör de, så känns det som att man aldrig varit ifrån varandra. Men jag måste ju erkänna att det är rätt trist att behöva bo så långt ifrån sina vänner och ha dem utspridda. Jag saknar det här med att kunna spontan umgås.. inte behöva planera eller sitta och vänta på en inbjudan, det är ju nått av de tråkigaste som finns. Men men.. nu är det så här och det är bara att gilla läget.


Håller ögon och öron öppna för nya jobb, eftersom jag inte trivs så bra på det jag har.. Hade det inte varit för några kollegor på jobbet, så hade jag dragit för längesedan. Men just nu känner jag att det är för mkt negativt på min arbetsplats och att jag känner att får dåligt stöd som gör att det överväger det positiva med att flytta. För det är när man endast går till jobbet för att få lön, som man måste stanna upp och tänka till.. ”vill jag ha det så här?!”, ”är det värt mitt dåliga mående” och jag har kommit fram till att NEJ! Det är inte värt det. Och oavsett om jag flyttar så kommer jag att fortsätta hålla kontakten med dom som faktiskt lyfter upp min vardag.


Ne, nu är nog min paus slut.. dags att fortsätta tentaplugga..

/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards