betty

Alla inlägg under november 2014

Av Bettan - 9 november 2014 18:34

Vilken helg jag har haft! Helt fantastisk rolig..

Var i valet o kvalet om jag verkligen skulle åka iväg.. men kände att jag inte kan stänga in mig med böckerna hela tiden. Och när det gäller en av sina bästa vänner, så måste man prioritera dem före allt annat. För det är faktiskt dem som finns när allt annat är som bäst och värst.


Så i alla hemlighetsmakeri, åkte jag och min jättebästis upp för att överraska en annan underbar vän. En av hennes vänner hade dragit ihop ett gäng för att dra med henne till Boda borg, utan att hon visste om att vi skulle dit och vilka som skulle komma. Så halv 9 i lördags morse samlades vi och stormade hennes hus. Hennes karl hade sagt åt henne att vänta i källartrappen, och där satt hon, när vi 8 personer stormade in med tutor och konfettismällare. Det tog en liten stund innan hon verkligen förstod vad som hände.. vilken min.. den var obetalbar.. sen i all chock så blev hon så tok glad att tårarna kom, hon utbrast ” men vad gör ni här??!!! Jag ska ju på marknad”. Haha Fantastiska människa, som blev grundlurad av sina vänner. Efter det, packade vi 10 personer in oss i 2 bilar och begav oss mot okänd destination (för hon som fyller år).


Väl framme var vi alla taggade och hon var superglad att få komma dit. Vi var uppdelade i 3 lag, och mellan 10-17 körde vi järnet på boda borg. Där emellan fick i oss tacobuffé… som personalen trodde var för ett 10-årskalas.. haha som vi skrattade åt det. Nåja.. efter 11 klarade celler, en öm kropp och några skrapsår och en skallskada, så begav vi oss hemåt. Väl hemma kände jag mig stelare än stelast, som en 90-årig tant som nyss kommit hem från ett jäkla rave till russin disco. Som om jag hade dansat järnet över min kropps begränsningar. Jisses va ont jag hade. Men jag är sååå jäkla nöjd att jag åkte upp och fick tillbringa helgen med dom bästa av alla. Underbara vänner.. det är faktiskt såna här stunder i livet, som gör att man får mer hemlängtan än vanligt. Som gör att man bara vill ta sitt pick och pack och flytta närmare dem alla, så vi kunde få hänga när som helst, istället för att alltid behöva sitta med kalendrarna för att kunna hitta ett passande datum. Men riktigt så enkelt är de inte.. tyvärr..


Tack alla inblandade för en fantastisk helg!! Och jag hoppas vi ses snart igen!


/Miss B

Av Bettan - 5 november 2014 17:26

Halva veckan har gått.. och den första snön har fallit. Det är dock lite jobbigt när man vaknar upp och tror att det är torsdag, och man plötsligt inser att det endast är onsdag… åhh jag som ville att det skulle vara fredag imorgon, så jag får träffa min jättebästis som jag inte träffat på väldigt länge. Men men bara att hålla ut en dag till.


Igår var det skräck-tisdag… och då menar jag verkligen skräck… lilla miss B fick för sig att hänga med några från jobbet för att se på skräckfilm   på bio. Ojoj.. ibland undrar man ju vad man tänker med…      Vi var och såg på filmen ”Annabell”, som faktiskt (tro det eller inte) har någon form av verklighet i sig. Egentligen ska man ju se skräckfilm hemma så man kan ha en kontrollerad situation.. och då menar jag att man kan trycka på ”mute” på kontrollen när ljudet blir för hemskt och helst ska man ju ha nån som kan stötta upp en. Men ne.. miss B tog modet till sig att för första gången i sitt liv se skräckfilm på bio. Men huga vilken pärs…   jag blev tvungen att sova med sänglampan tänd sen, det är ju nackdelen när man bor ensam. Man har ingen som kan hålla om en och lugna ner en sen efter filmen. Men nu är det gjort! Och jag behöver inte göra om det mer. Jag tycker ju att man ska prova de mesta åtminstone 1 gång i livet innan man säger nej. Så nu har jag prövat detta och kan med stolthet säga nej. Bra jobbat miss B! som en kompis brukar säga ”ingen minns en fegis”. Hehe 


Som sagt, det är onsdag och jag tillbringar kvällen med att läsa om genus inför skolan. Rätt intressant ändå det där med genus.. men man blir ju så jäkla förbaskad bara.


/Miss B

Av Bettan - 1 november 2014 17:55

1 nov, den första vinter månaden.. och ändå är det 4,4 grader varmt ute just nu.. och regn. Det är idag alla helgons dag.. och hela helgen är röd i almanackan. idag hyllar vi dem som inte längre finns med oss här på jordelivet längre, allas våra (individuella) helgon. Och jag tänder ett minnesljus för en som saknats/s i mitt liv sen 8 år tillbaka.Min kära farmor.. hur mkt jag saknar denna underbara människa    är helt obeskrivligt, och jag är ledsen att jag inte fick behålla henne längre än vad jag fick. Hon va sträng, men ack så kärleksfull.. och man kände varje dag att man hade en speciell plats i hennes hjärta. Saknar att få höra henne säg "farmors lilla guldhjärta". va precis vad jag kände mig som. Hon hann ändå lära mig så mkt under våra 19år tillsammans. och nu är de hon som har en speciell plats i mitt hjärta, och jag vet att hon vakar över oss alla. Nu är hon med sin kärlek farfar, som jag tyvärr aldrig hann träffa.

För mig har det aldrig känts naturligt att gå till farmors grav, för att för mig så ligger inte hon där.. hon finns med mig vid min sida. Men alltid varje kväll dagen innan julafton, så besöker jag graven och tänder ett ljus, det känns som en fin gest.

Så till alla er andra.. tänd ett ljus och skänk en extra tanke just idag, till dom som in finns i era liv och som har en speciell plats hos er. 


Igår varjag och mitt härliga gäng ute på after work, vi hamnade på oleary´s, där blir man aldrig besviken.. god mat och bra service. Vi hade det riktigt trevligt och jag var hemma till kl 20. slocknade rätt snabb och var uppe tidigt imorse för att plugga. Så från 7- 16 har jag pluggat idag. Bra jobbat miss B! nu ska jag vila lilla huvudet och se en film


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards