betty

Alla inlägg under juni 2012

Av Bettan - 28 juni 2012 16:50

Happ, så bloggar miss B igen..


Det är snart sista juni, och jag ville verkligen ha vantar på mig imorse när jag cyklade till jobbet.... hmmm vad har hänt med vädret????


Nåja..förra helgen var det midsommar, en strålande fin sådan. Miss B hade besök, det var en trevlig och annorlunda midsommar som tyvärr slutade i migrän, dock inte för mig men för mitt besök.

Sedan dess har det typ regnat konstant tills idag tror jag, då solen faktiskt skiner... återigen.. vad har hänt med vädret??


För övrigt är jag jä*ligt less på det mesta just nu... och vissa människors beteenden gör mig verkligen förbannad!!!!

Folk som endast gör saker för sin egenvinnigs skull kan verkligen reta upp mig... varför vara så jäkla ego hela tiden... dom flesta medvetet, och vissa andra omedvetet (?!)

Och folk som säger att dom bryr sig, men aldrig någonsin lyfter på luren för att skicka sms eller ringa och verkligen fråga hur det är med en.... då bryr man sig verkligen inte.. och även om jag ha facebook, så kan jag känna att det är jävligt ytligt att tycka att det räcker med det... som om jag verkligen skulle skriva hur jag känner där, ehh skulle inte tro det.

Och sen alla dessa maktgalna människor som finns typ överallt.. störst, bäst o vet mest..

Förövrigt är jag jäkligt less på livet, känns som att det bara står o trampar på ett o samma ställe, jag har en dröm, men det känns inte som att jag kommer att nå dit inom en snar framtid... men jag hoppas hoppas verkligen på att de blir innan man är 30. Jag är också så jäkla less på att vara den satans eviga vikarien, och behöva slita som ett jäkla odjur året om för en 2 veckors semester... och inte fan får man en klapp på axeln eller ett tack för det... UP YOURS!!!!!!!!! säger jag till det mesta och de flesta just nu.... 


Så, nu har jag fått tjata av mig... 


Imorrn är det fredag!! en verkligen efterlängtad fredag... jag ska äntligen få kvalitetstid med fantastiska fröken M och fröken P. det behöver jag verkligen... goda vänners sällskap.


/ Miss B

Av Bettan - 21 juni 2012 21:27

Som vanligt är jag den sämsta bloggaren ever.... Har nog inte bloggat sen sista april.. och nu är det ju midsommar imorgon.   alltså vart tog tiden vägen...


Egentligen är det en hel del som hänt sen jag bloggade sist, men jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. om jag ska dra den långa eller korta versionen..


Eller de kanske räcker med att "life sucks" åter igen.. blir jag påmind om att livet suger..


En trist situation uppstod på jobbet, vilket resulterade i att jag numera inte tycker att det är lika roligt att gå till jobbet. världens ångest varje söndag och allmänt dåligt tillstånd på jobbet. Nåja.. jag hoppas det blir bättre till hösten. Har varit på en arbets intervju i Uppsala, fin stad.. men då det endast skilde på en månad mellan mitt vikariat som jag belv erbjuden på det jobb jag har nu så valde jag att inte börja pendla och försöka spara på mitt psyke. Det é med blandade känslor jag stannar. Jag verkligen, fullkomligt älskar mina kollegor (dom jag umgås med mest).. dom é mina stötte pelare på jobbet, jag vet inte va jag skulle göra utan dem. Det é tomt utan de som gått på semester... men det känns skönt att jag har en kvar på jobbet ialla fall i dessa semestertider.


Nåja... imorrn som sagt midsommar... blir en ovanlig midsommar iår.. jag har alltid firat midsommar i underbara vänners sällskap, i år satte ekonomin stopp för miss B att kuna göra det. Det blir min första midsommar i Brynässtaden Gävle... men vet ni.. jag tror inte att de blir så jäkla trist ändå.. vi får väl se.

Den bästa midsommar jag hade var varför 3 år sedan, jag och gänget från Indal spelade brännboll på dagen, efter de grillat, och sedan fest! det är så en riktig midsommar ska vara.. underbara vänner samlade på landet som umgås! Fantastiskt... verklige.


Är sugen på både sommarstuga och bil nu... huuuu jag undrar när man ska få råd med det.... nåja.. de kommer nog.


De va nog allt för mig just idag..


Glad midsommar på er alla!


Love / Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards