betty

Direktlänk till inlägg 30 mars 2017

08-land

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom svinkallt där, och man kan ju ändå förvänta sig att om man lägger stengolv i en källare, så borde man lägga värmeslingor under. Men icke!! Och inga fönster heller. När vi sa till om att de va kallt, blev mannen i receptionen först förvånad, och sen gav han oss varsin värmefläkt.. min första tanke "är detta ett skämt?!" ??? men svar nej. Frukosten ska vi inte tala om. Men vi såg iallafall Morgan och ola-conny som skulle ut på nya äventyr med varsin stor resväska.

På tisdagen fastnade vi i tunnelbanan pga eller fel.. vilket resulterade i att vi fick leta upp en buss som kunde ta oss till ett pendeltåg så vi kunde ta oss till centralen. Och igår när vi skulle åka hem, så stannade tåget ca 5 min utanför centralen.. guess what.. ELFEL!! Vi stod där i säkert 40 min, innan vi rulla in och skulle få byta till ett helt nytt tåg.. så när vi äntligen rullar iväg är vi 94 min försenade. ??? då tappade man tålamodet ordentligt och man var dessutom jäkligt trött. Väl hemma 22:30, 1,5 timme senare än vad jag skulle varit hemma, så var de direkt sängen.. upp kl 6 imorse och jobba. Gissa om miss B är tröttare än tröttast nu.. blir en tidig kväll ??? men resan vägdes upp av att jag hade faktiskt resesällskap ?

Skönt med fredag imorgon.. galet skönt!
/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Av Bettan - 21 maj 2016 20:46

Så har jag jobbat min första vecka..   Och jisses va trött jag var igår när jag kom hem, va så trött att jag inte kunde somna på soffan.. och min hjärna gick på högvarv så jag somnade inte förrän halv2 inatt. Jag har dessutom dragits med världens...

Ovido - Quiz & Flashcards