betty

Alla inlägg under oktober 2014

Av Bettan - 30 oktober 2014 18:24

Nu är det äntligen snart fredag! Så galet skönt… trots att veckan har gått relativt fort, så tycker jag ändå att den har varit seg… kanske för att jag har tankarna på annat. Och trött som en lemur är jag också.. drömmer mardrömmar varje natt denna vecka. Huga… från massmördare, till att min bil blivit stulen på ullareds parkeringen.. man undrar ju faktiskt vad det är som försiggår i hjärnan på natten… och vad drömmarna betyder??!! Någon som vet? Jag kan ialla fall bara relatera det hela till inre stress.


Nåja.. det är som sagt fredag imorrn.. och jag har dragit ihop ett gäng för en liten after work imorgon. När folk inte drar med mig på saker, så får jag dra med dem. Och varför inte göra det med dem bästa.. Det ska bli trevligt att få umgås på tumanhand med dom som står en närmast här i staden.. det har tyvärr blivit lite glest med våra after work på senaste tiden. Men nu är det dags! Och vi går dit näsan pekar, det brukar bli bäst så.


Hoppas bara att jag håller mig pigg o kry.. för i morse när jag vaknade så kändes det som om det var nått på gång.. men det är bara att förneka det hela och låtsas som ingenting. För jag har faktiskt inte tid med att vara sjuk. Måste ha alla mina hjärnceller 100% redo för studier. Fast det går faktiskt inte så bra o plugga just nu.. eftersom mina grannar tydligen har hittat volym och basknappen på deras stereo (för andra kvällen i rad), plus så tror dom att dom kan både dansa och sjunga.. så det låter som om det vore 100 elefanter ovanför mig just nu och en rejäl bas… JAG HATAR DETTA!!!   Ja, jag vet att hata är ett starkt ord.. men när folk inte kan hålla sig till vanligt folkvett då blir jag jäkligt irriterad. Detta gör ju en påmind om varför man längtar efter att få bo i hus.. man får ha sina grannar på behagligt avstånd!!!!


Ne, nu ska jag sätta bomull i öronen och försöka förstå vad det är jag läser… hej på er!

Av Bettan - 28 oktober 2014 19:58

Höstens sista månad går mot sitt slut, och den första vintermånaden knackar på dörren för att belägra landet. Men det är ovanligt varmt ute fortfarande, det är nog den varmaste (+13 grader idag) hösten som jag upplevt i hela mitt liv.. och garanterat den blåsigaste. Känns som att det blåst varje dag, lite less blir man ju. Men jag ser fram emot lite snö, som knarrar mysigt under fötterna när man promenerar ute. I helgen ställde vi om till vintertid.. och man önskar ju att snön lyste upp den mörka kvällen istället för gatulysena.


Så fort semestern var över har hösten gått i en rasande fart, och jag har haft galet mkt att göra, så mkt att jag egentligen inte vetat vad jag har gjort, hur jag har mått och hur knepigt jag har prioriterat. Jag har ju som sagt börjat studera.. samtidigt som jag jobbar heltid. Och ekvationen 100% jobb + 50% studier.. förstår vi ju alla att det egentligen inte går ihop. Men jag är villig att pröva, och jag är väldigt målfokuserad som person. Vilket leder till att har jag bestämt mig för att göra en sak, så gör jag det till fullo, och oftast utan att tänka mig för hur det egentligen påverkar mig. Man har ju inte direkt nått socialt liv.. och det lilla sociala jag har är med familjen och dem närmaste vännerna som verkligen frågar hur det är med en.. som ber en att stanna upp och reflektera över vad man gör. Utan dem hade jag nog redan efter dessa 2 månader varit inne i en sjukskrivning, pga utmattning.

Men även om jag tycker att det är jobbigt att studera och plugga, så gör jag nått som jag verkligen tycker är roligt. Jag vidare utvecklas, att studera är roligt! Även om jag upplevs sucka en heldel varannan dag. Men det hör som till. Men känslan över att familj och vänner känner sig bortprioriterade finns inom en.


Men innerst inne så vet jag ju att min familj och nära vänner vet att jag alltid skulle prioriterar dem först.. även om jag har tendensen till att påskina något helt annat, att jag hellre stänger in mig med mina böcker.. men det är som sagt bara min målfokusering, envishet och passion för det jag gör just nu som får mig att gå in i en bubbla. Men till alla er som verkligen visar att ni bryr er; som frågar mig hur jag mår och som frågar om jag vill umgås, vill jag bara säga I LOVE YOU ALL, to the moon and back.     


Jag behöver egentligen inte gå in på hur jag mår just nu… kan bara summera att det går som en berg och dalbana.. och just nu är den på topp. Även om jag är grymt trött pga hösten och mörkret och alla andra yttre omständigheter.


Nåja.. jisses vilket långt inlägg det här blev.. och till alla er som orkat läsa allt detta.. GRATTIS!

Nu ska jag vila mitt lilla huvud en stund.


/Miss B


Ovido - Quiz & Flashcards