betty

Alla inlägg under december 2013

Av Bettan - 15 december 2013 13:40

Ujuj.. tiden går så himla fort.. förstår ni att det endast är 9 dagar kvar till jul, 54 dagar till Indien och 57 dagar till min 30 års-dag.. Gahh vart tar tiden vägen..

 Sist jag skrev så var det 1a advent.. och trots att både lucia och fredagen den 13de har gått så står bocken kvar    så ståtlig han är.

I veckan har jag och en gäng glada brudar haft glöggprovning   miss B hade bullat upp med kakor och godis.. himla bra jobbat. Och för er som vill veta, så vann faktiskt Päron Glöggen.. mkt god, kan starkt rekommenderas.


Iövrigt är det fullt upp på jobbet, jag håller på att introducera en ny vikarie.. stackars lilla tösabit som måste gå bredvid en förvirrad person som mig. huga..


Det är faktiskt rätt trist att snön fick stanna.. det är väldigt märkligt väder.. plus grader och stormar. Inte okej, hur ska tomten hitta hit?!!


I Fredags ar jag och såg den andra hobbit filmen.. såå bra! igår var jag på julbord med Fröken P och Fröken A, med paltkoma delux som resultat.. Inte ssåå bra. Väldigt jobbigt med paltkoma.  Idag har jag städat och tvättat och nu ser jag på den 3dje och sista snabba cash filmen.


Slutligen så längtar jag hem.. hem till mammsen och pappsen. Och brorsan och katten förstås.


/Miss B

Av Bettan - 1 december 2013 18:37

Idag är det alltså 23 dagar kvar till julafton, 68 dagar till jag åker til Indien och 71 dagar tills jag fyller 30 år.. jisses, tiden bara rullar.

Jag har ändå haft en skön helg måste jag säga.. tors-fre var jag i orbaden på verksamhetsplanering, sen firade vi in helgen, jag och ett gäng sköna töser på allstar med lite middag och drinkar. Gott var det och sen gick jag hem och somna i soffan vid 21, och vaknade 30 min senare. Då bestämde jag mig för att lägga mig i sängen. Lördagen spenderades i pepparkakeland. Det är ju så att jag har som målsättning att varje år vid juletid, pröva på att göra något som jag aldrig tidigare gjort. Och efter lite konfererande med mina vänner på jobbet så blev årets projekt att göra ett pepparkakshus. Eftersom jag aldrig gjort de tidigare så köpte jag faktiskt färdiga delar. Takdelarna gick isär när jag skulle ta dem ur paketet. Bra början... sockret tog evigheter att smälta.. jag limmade ihop takdelarna med sockret. Därefter fick jag jobba snabbt som ögat för att få ihop alla delarna. Såg ut som ett Fuskbygge delux.. rejäl air condition i det där huset.. försökte dölja det hela med godis och kristyr.. Det ser ju faktiskt bra ut på håll.   här är resultatet. Som ni ser så har jag även prövat dom där formarna jag köpte på ikea förra veckan.. 3D granar.. blev rätt coolt. Tänkte göra en 3d Stjärna också, men en del gick sönder så jag satte den enda hela i skorstenen. Helt okej för att vara första gången.


Idag har jag tvättat, städat, varit på lite glögg fika hos fröken M tillsammans med stört härliga norrlänningen J, och där efter trotsade vi orkan vindarna för att gå ner på invigningen av Gävle bocken. Det var riktigt bra faktiskt. Och jag är glad att jag tog på mig täckbrallorna, för annars hade jag frusit ihjäl. Bra helg!!   I övrigt har jag missbrukat pepparkakor hela helgen.. det är ju så gott! Imorse såg jag första avsnittet av årets julkalender.. jag tror den kan bli bra faktiskt.. men var även tvungen att se första avsnittet på Sunes jul.. det är ju den bästa julkalendern någonsin.


Iövrigt så saknar jag verkligen snön.. var är den??!!


/Miss B


Ovido - Quiz & Flashcards