betty

Alla inlägg under juli 2014

Av Bettan - 9 juli 2014 19:57

Det härliga sommar vädret håller i sig, vilket gillas väldigt mkt! Och nu har jag äntligen bara 2 arbetsdagar kvar tills jag får min efterlängtade semester!!! Men lite panik har jag eftersom jag ännu inte hunnit börja packa.. varför ska man alltid vänta till sista minuten med sånt... kanske är det för att jag inte tycker om att packa. Det måste ju vara nått av de tråkigaste som finns. Nåja.. jag hoppas på fortsatt fint väder hela semestern. Fredag tar jag tåget norrut.. och på lördag har jag bestämt utflykt med pappsen och morbror till skule. Klart man ska va i naturen på semestern! Och Jag hoppas på att få träffa underbara vänner under min tid där uppe. Dock kommer jag inte att sitta och ringa runt till alla som jag oftast brukar få göra för att fråga om de har tid att umgås. Utan, de som känner att dom väldigt gärna vill träffa mig och umgås får helt enkelt själva höra av sig. Vänskap handlar ju trots allt om att ge och ta. Och de känns som att jag gett en hel del. Så jag hoppas vi ses under tiden som jag är hemma i norr. Blir dock inte i hela 4 veckor. Kanske 2.
Idag efter jobbet, var jag och några kollegor och spelade beachvolleyboll! Galet skoj ju.. trots att jag är kass, har zero kondition och fick väldigt ont i min handled så vill jag gärna göra om det! Tack för sällskapet vänner!
Nu ska jag vila och ladda för imorgon. För då ska ju precis allt hända. Jobba, göra ärenden på stan och sen hem och panik packa.

Hörs!
/Miss B

Av Bettan - 5 juli 2014 17:24

Juli månads första vecka har snart passerat, det har ju inte direkt varit överdrivet vackert sommarväder. Det har nog regnat sen midsommar.. men både igår och idag har det varit fantastiskt fint väder. Och jag hoppas att det fortsätter såhär, för nu har jag semestern runt knuten.. jag kan nästan känna den flåsandes i nacken. Som jag längtar.. det ska bli så skönt att bara få vila upp sig och bara få vara. Jag har faktiskt inte planerat så mkt för semestern, vilket känns grymt skönt, utan jag tar dagen som den kommer. Har faktiskt inte förstått mig på alla dom som bokar/planerar upp varje dag på sin semester, varför gör man så?? Vill man inte känna av lugnet och försöka få lite ro i själen. Nåja.. alla är vi olika. Kanske är de jag som sitter där nästa år med en fullbokad semesterkalender. Men i år är faktiskt min första riktiga 4-veckors, så därför ska jag bara njuta.


Förra helgen var jag till en kompis och hälsade på henne i hennes nya lya.. superfint! och vad är inte bättre att få till inflyttningspresent än hembakat    Miss B slängde ihop en citronsockerkaka och kolasnittar. Mumms! det är ju konstigt att man inte gör småkakor oftare. Det är ju så lätt och man får ju så mkt.. ROLIGT! Måste börja baka mer småkakor.


Igår var jag hemma hos min kompis A tillsammans med Fröken H, som bjöd på grillat och    Pimm´s.  Så gott, och vi spela trädgårdsyatzy också. Tror inte att jag vann dock, men det var en trevlig kväll. Idag har jag solat på balkongen, var en sväng och köpte lite jord, för att plantera om min körsbärstomat planta, som vuxit sig stor o fin.    Helgen går till att städa, packa och förbereda inför semestern, för på fredag checkar jag ut.. och sätter mig på tåget mot norrland och mitt underbara torp. IT´s the final countdown!!


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards