betty

Alla inlägg under oktober 2013

Av Bettan - 23 oktober 2013 20:11

Efter 27 år, ska denna lilla tösabit    äntligen få åka tillbaka till sitt hemland... galet, helt overkligt.. spännande och ja.. känslorna och tankarna bubblar i mitt lilla huvud. Men det är verkligen dags nu... eller nu, det är ju 4 mån kvar.. men det är på rikigt.

Förstår ni att Miss B.. ska äntligen till Indien!!!   och jag får med mig världens bästa resesällskap   . Resan har 2 syften... 1. att få återse min hemstad och ev mitt barnhem 2. fira min 30-årsdag 


Min första tanke när jag skickade iväg mailet till resebolaget om att vi ville boka biljetterna var " Åhh nej.. vad har jag gjort"... konstigt nog.. men jag tror inte folk förstår hur mkt känslor det är kring denna resa.. sen kom tankarna.. " hur ska detta gå, hur kommer jag att känna, hur kommer indierna att reagera när dom inser att jag inte kan deras språk" etc.. men som jag längtar!! otroligt mkt!!


Jag kommer att försöka blogga under min resa, om vi hittar nått internet, så följ mig gärna här.. men just nu är det Pree-tripp bloggande som kommer att ske.. Ojoj.. förstår ni.. jag kommer att få uppleva min livs resa, tillsammans med en av mina bästa vänner.. vilka minnen vi kommer att leva på. Vilket påminner mig om att jag måste investera i en ny kamera   typ genast!! och kanske en surfplatta också, så man har nått att blogga på   


Just nu.. iallt kaos som jag har runt omkring mig, känner jag eufori över min resa... Det är dags nu.. att försöka få lite lugn in i själen, även om den inte kommer att bli hel.


/Miss B

Av Bettan - 1 oktober 2013 19:04

Men hej, hallå där! 1 oktober idag... jisses va tiden går fort.. jag hade -0,2 grader imorse när jag klev upp... och folk på jobbet har införskaffat varma jackor för att klara vintern.


Jag överlevde (knappt) första veckan på jobbet.. vilken galen vecka det var.. från noll --> 250 på två röda.. värre än en ferrari.. jag visste knappt vad jag hette. Men det avslutades på bästa sett.. Tillsammans med en av dom finaste och bästa vännerna i hela världen Fröken A som bor i Sthlm.. underbara människa! Vi hade ett mission med helgen.. att planera för det som komma skall.. stora planer just nu.. som jag verkligen hoppas går i lås. Annars så hade vi det allmänt mysigt, lite shopping, middag och skräckfilm. Hur nu skräckfilm kan va mysigt.. men helgen var precis vad jag behövde! så tack för den fina du.


Annars så vill jag säga välkommen tillbaka till en annan underbar människa som började jobba idag.. Saknat din närvaro.


Nu har ännu en vecka börjat och jag sitter här tillsammans med herr huvudvärk som håller mig sällskap.. Bättre sällis kan man ju ha. Men de blir väl snart sängen skulle jag tro.. är ju en ny dag imorgon.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards