betty

Alla inlägg under augusti 2014

Av Bettan - 17 augusti 2014 18:20

Sommaren är över med råge och jag överlevde med nöd och näppe första arbetsveckan på jobbet. Jisses, trodde väl aldrig att det skulle vara så segt att återgå till jobbet efter 4 veckors semester. Men det borde ju betyda att jag verkligen har haft semester, att jag är utvilad och inte tänkt överhuvudtaget på 4 veckor. Bra betyg för semestern och mig med andra ord.

Hösten är kommen, regn vädret har anlänt.. nu väntar förkylningstider på jobbet, eftersom vi alla kommer med nya baciller plus att skolorna snart börjar. Så kanske väntar en tuff höst på just den fronten. I övrigt väntar en tuff höst för lilla Miss B, så här i efter hand börjar jag tro att jag hade hjärnsläpp när jag smidde mina planer i våras, vilket jag förmodligen också hade. Men men.. den som lever får se..


Annars så har jag bara vilat i helgen, och jag börjar misstänka att nån form av förkylning tagit grepp om mig.. eftersom jag varit så galet trött idag plus att jag har lite nästäppa. Men jag hoppas verkligen på att det bara är lite allergi. Igår blev de en pizza- och filmkväll med bästa fröken H. Vi såg klassikern ”Black jack”, mkt bra kultfilm och sen såg vi den nya ”Hallå Hallå”, den är ju lite små mysig och stundtals pinsam. Och idag har jag städat och vilat, vilket behövdes. Och jag skulle ärligt kunna säga att jag är redo att lägga mig för natten redan nu.. men inser att om jag gör det, så kommer jag att vakna i natt. Vilket inte är bra. Så jag får snällt hålla mig vaken en stund till. Så nu slår jag på en film och myser ner mig i soffan.


/Miss B

Av Bettan - 4 augusti 2014 18:50

Förra veckan drog jag och min fantastiska vapendragare Fröken H på roadtrip, till Ullared närmare bestämt. Vilket galet place!! Sjukt mkt folk när vi kom dit, fullt på parkeringen. Men vi tog oss in i butiken och rekade, för att åtminstone kunna lägga upp en strategi inför morgon dagen. Därefter var det dags att kolla upp boende.. Dock var det ju (så klart) fullbokat på både camping och hotell.. men vi hade turen att hitta ett litet vandrar hem ca 10 min ifrån. Fantastiskt!! Trötta efter dagens åktur la vi oss i varsin säng och läste en liten tidning  , efter det drog vi ut på en promenad i den lilla byn i kvällssolen.  

Dagen efter började med lite frukost vid halv 8, därefter var de dags att packa ihop och bege sig mot gekås. 08:20 klev vi in i affären, 20 min efter att de öppnat,     härliga tider! Ca 2 tim och 30 min senare kom vi ut därifrån, med 3 fulla kassar var. Hittade den här fantastiska skylten  , som jag faktiskt ångrade att jag inte köpte. Men men, efter shoppngen, så intog vi lite lunch och började färden hemåt igen.

Vi stannade till i Gränna    och Gyllene Uttern, fantastisk utsikt..          Köpte lite polkagrisar också, som sig bör.         

Idag har vi varit på stranden och solat o badat, eftersom det skulle bli årets varmaste dag.. dock var det bara 15 grader i havet. Men grymt skönt att svalka av sig må jag säga.      


Tack underbara vän för dessa uppelvelse! ser väldigt mkt fram emot nästa roadtrip... som förhoppningsvis är längre... 120 mil på 2dagar är inte att rekommendera, jag var galet trött efter den resan


/Miss B

Av Bettan - 4 augusti 2014 18:48

Semesterns sista vecka har just inletts, och precis som jag förutspådde.. så blev det en helt fantastisk bra semester.. bästa hittills! De blev 2 hela veckor i norrland.


Första veckan i norrland, fick jag även äran att umgås med moster och morbror som var uppe och hälsade på… alltid lika trevligt! Synd bara att vi ses för sällan. Första veckan bjöd även på en del regn.. så mkt vissa dagar att denna lurvis     lade sig i protest mot vädret på kökssoffan för att demonstrativt somna av tristess. när det ändå regnade, så passade jag på att baka lite småkakor     men det blev ändå lite sol .   Slutronsaft     världens bästa bror styr upp lite grillning.


Andra veckan bjöd ju som sig bör på fantastiskt sommar väder.. minst 25 grader varmt.. sol, bad och klippor. Precis så som jag vill ha det. Ni må tro att jag njöt. Jag låter bilderna tala för sig själva;

                                       

Jag och mina föräldarar tog också en tur till natursköna skule, upp på bergstoppen med hjälp av linbanan.. stackars Miss B fick lite svindel och kramphöll sig i sitsen hela vägen upp. Men det var helt klart värt de.. fantastisk utsikt! och sen tog jag och pappsen promenaden ner för berget vilket även va trevligt.

                       

den dagen avslutades med fantastisk god middag på  otroligt fina höga kusten hotellet med utsikt över höga kusten bron  .


Tack Norrland för denna otroligt underbara sommar!

/MIss B


Ovido - Quiz & Flashcards