betty

Alla inlägg under maj 2012

Av Bettan - 8 maj 2012 15:55

Vissa dagar.......







Vill man bara supa skallen av sig och vakna upp i nangiala....






Detta är en sådan dag....




/Miss B

Av Bettan - 1 maj 2012 18:05

Åh.. vilken härlig helg jag har haft.. Finaste A kom i fredags kväll och förgyllde min tillvaro. På lördagen var vi en sväng på staden och fikade med 2 andra sköna brudar.. mysigt. På kvällen blev det lite grillning och partajj. Precis när vi skulle sätta oss o äta så plingar de på dörren... mkt märkligt, jag kikade genom dörrhålet och där står en sliten gubbe o vinkar utanför. Jag öppnar lite skeptiskt dörren, han börjar prata om att han har bott i min lya i 28 år, och ville informera lite om den... hmmm bara så där på en lördagkväll, trots att han såg att vi satt o åt... Han var nog bara ensam tror jag. Men det var verkligen udda.


När gubben väl gått, så fick jag äta upp den goderliga middagen och sen var det dags att förbereda sig för ett besök på harrys.   Rätt okej..


Efter att ha dansat hela natten tills A hade jätteont i fötterna så kom vi hem vid 3. Miss B la sig på engång i sängen och slocknade. 3 timmar senare var det dags att kliva upp och göra sig redo för att jobba i 4 timmar.. huga huga.. såå trött jag var, ögonen sved som bara den. Tänk er att ni har somnat med linserna i och dom har typ fastnat på hornhinnan.. inte nådigt vill jag säga.  Men en dusch, lite smink och solbrillor gjorde susen. Efter de 4 timmarna som jag jobbat, cyklade jag hem, tröttare än tröttast och la mig på soffan, där somnade jag typ i en halvtimme tills A kom hem igen, hon hade nämligen varit ute på egna äventyr medans jag var borta o jobbade. Lite pizza på det där och sen vinka av A som tyvärr var tvungen att åka hem o jobba. Efter de så försökte jag verkligen somna.. men gud nej.. jag var så övertrött att jag satt mest bara o stirra.. kommer inte ihåg vad jag såg på tv ens.. men vid 21 på kvällen så la jag mig i sängen på spikmattan, och där somnade jag till sist. Gud så skönt!


Igår var det så dags för årets valborgsfirande... min gode vän Kungen fyllde även i år igår... men tyvärr var jag tvungen att säga nej till hans party, då jag fortfarande var rätt sliten sen helgen. Nåja.. jag tror han klarade av det rätt bra ändå. Istället blev det en spontan brasa i min park här bredvid (Stenebergsparken). Och ja.. den va typ jätteliten o brann jättefort.. To much gasolin!! Men den rök som bara den att jag tror att indianerna på andra sidan såg den, och trodde det var nått stort på gång..     Efter detta så följde fröken A med mig hem för att hämta sina grejer som hon lämnat i lördags, vi satt o snackade en liten stund. En lagom valborg och en förövrigt nykter sådan... måste ha varit min första nyktra valborg. Hehe.. nåja.. jag överlevde ju.


Våren är här.... jag har sett massor av vitsippor... Mysigt... 


Åter till jobbet imorrn, men dock är det bara 2 arbetsdagar denna vecka... vilket är väldigt skönt!


/Miss B  

Ovido - Quiz & Flashcards