betty

Alla inlägg under januari 2015

Av Bettan - 14 januari 2015 20:46

Det är mitten av januari månad.. snön har fallit som bara den senaste veckan, samtidigt som det har töat en del. Skulle vilja påstå att det är ett riktigt april väder. Och det är stormar hit och stormar dit.


Förra året vid den här tiden, började jag att bygga upp min nervositet för den stora indienresan. Nu är jag istället sjukt nervös och har mega ångest för min tenta som jag ska ha imorgon. Salstentor har aldrig varit min grej, jag blir alltid stressad över att folk skriver så mkt och sen när dom börjar lämna in sina tentor och där sitter jag med blackout. Nu ska jag iofs bara sitta med en annan + en tentavakt, men min nervositet och ångest är en blandning av mina galet höga krav på mig själv.. ni som känner mig på riktigt, vet vad jag talar om, samtidigt som jag varit stressad över att verkligheten inte gett mig varken tid eller ork till att kunna tentaplugga. Så jag har försökt att intala mig själv att göra tentan och satsa på omtentan istället.. för med tanke på hur mina förutsättningar varit, så kan jag inte göra mer än så.. det får vara good enough.. jag är inte mer än mänsklig. Men jag brottas ändå med "krav-djävulen" som sitter i mitt huvud och säger att klarar jag inte tentan, så blir det BIG FAIL!! misslyckande med andra ord.

Nåja.. det är slutet på denna kurs och snart börjar nästa, den känns faktiskt rolig att få påbörja. Jag har ju en helt fantastisk kurskamrat som hjälper till att peppa och sötta, hon underlättar verkligen mina studier. 


Nu ska jag ialla fall försöka slappna av och släppa taget om plugget för ikväll. Ladda batterierna för tentan imorgon. Wish me GOOD LUCK! det kan behövas.


/Miss B

Av Bettan - 5 januari 2015 22:33

Första veckan och första måndagen på 2015, Välkommen nya året får man väl säga.

Detta blir ett år följt av helt nya äventyr kan jag tänka mig. Men jag skulle i detta inlägg vilja summera 2014.

Det var året då jag växte som vuxen, tog tag i saker som jag länge vridit och vänt på och som tidigare endast stannat vid en tanke.


2014 inleddes med en resa till Indien med min fantastiska vän fröken A, en resa som endast varit en tanke sedan 9 årsålder. Men planeringarna tog fart redan året innan och det var en hel del efterforskning. I planeringen fanns även en hel del nervositet, förväntan och rädsla. Men tillsammans med min fina vän stod vi äntligen på Arlanda den 7de feb med väskorna packade för vårt livs äventyr. Och gissa om jag är glad att det blev av, för hade jag inte gjort de nu så hade det nog aldrig blivit av.   

2014 var även året som jag och alla mina vänner som är födda samma år, klev in i vuxen livet och blev 30-åringar. Året har kantats av fantastiska fester och otroliga möten.   


Det var även året då jag för första gången hade 4 veckors sammanhållande semester, och vilket fantastiskt semesterväder jag fick då! Tror aldrig att havet varit så varmt, eller Sverige heller för den delen.

        

Och det var även under min semester som jag blev bilägare för första gången i mitt liv, och det ångrar jag inte!


Sist men inte minst, så var det även då jag sökte och kom in på masterprogrammet i arbetsterapi via Umeå Universitet, även det en av sakerna som jag länge vridit och vänt på tills jag insåg att nu måste jag göra slag i saken. Så nu kan man även kalla mig för student.   


Sammanfattningsvis så vill jag summera 2014 som ett helt fantastiskt år för min del.. för även om jag inte hittade den sanna kärleken, så hittade jag så mkt mer.. Några pusselbitar av mig själv, som jag kan lägga till i mitt egna livspussel. Jag har förverkligat mig själv på många sätt och säkert samlat en hel del vuxen poäng. Så jag skulle faktiskt vilja säga att detta var mitt år. Så tack till alla er som varit med på denna resa och skrivit ännu ett kapitel i mitt liv.

Avslutar med två bilder från Nyår, som avslutades med en supertrevlig 30-årsfest.

    

  

Tack 2014 för alla Härliga upplevelser och otroliga möten med fina människor.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards