betty

Alla inlägg under november 2012

Av Bettan - 12 november 2012 19:09

Måndagar é rätt tråkiga... och tisdagar är egentligen ännu värre... men nu har ialla fall måndagen snart gått, och jag längtar till fredag.. i vanlig ordning.


vet ni.. på vägen hem så läste jag en text som rullade i ett fönster "pensionär 160:-" Om jag nu precis som ni inte visste vart den här skylten satt, så hade jag tolkat det hela att man kan köpa en pensionär för 160:-, när jag går där så reflekterar jag egentligen inte påvart jag såg den, utan tänkte helt sonika " ja.. det var ju en billig pensionär..." nu är ju fallet så att denna text rullade i ett fönster på en frisersalong.. så de va ju egentligen inte så konstigt att de va så billigt. Men tänk så fel det kan bli ibland...  Och alla ni som känner mig, vet ju hur tokigt det kan bli när jag startar hjärnkontoret och dammet susar runt där uppe... hehe  ja, sånda där saker kan ju roa mig väldigt lätt.

Andra saker som kan roa andra med mig är ju att jag tydligen har en "vaxpropp" i båda mina öron... hmm undrar om den går emellan mina öron på insidan lixom, ja.. vem vet.. Nåväl, dit jag ville komma var att folk kan ha roligt åt mig (inte med mig) när jag säger det jag trodde att dom sa, fast det var nått helt annat. Ojoj... ja, tänk.. min hjärna verkar ju kunna roa både mig och andra. 


Ikväll är det fotbollsgalan... vilket jag tänker dissa stark, jag såg alltid på den när jag va mindre, men sen den där översittaren Z kom in bilden så bojkottar jag den helt... UscH!! förstår inte hur alla kan förblindas av honom... ne, jag säger bara VÅGA VÄGRA z!


Jahapp... nyss berättade dom att Bolaget har börjat med utkörning.... och dyrt var det också... jag tror att det kommer leda till mer fylla åt folket... Grattis systembolaget.. ni gör svenskarna till värre alkisar än ryssar.


/Miss B

Av Bettan - 10 november 2012 19:07

November är redan här.. vad hände?! vart tog året vägen...

Den 25 oktober föll den första snön, några ynga flingor, sen den 29de föll den igen och skapade kaos på vägarna och för alla verkstäder som fick sådan däckrusning som aldrig funnits.   


Annars så har jag varit på lite AW som alltid är trevligt med mina härliga kollegor. Bland annat provade jag en sådan här  hallon mojito *mums* om det hade varit sommar och man hade suttit på en härlig uteservering. Men den slank ner. En annan sak som slank ner hos mina kollegor var denna eftterätt på olles..     friterad glass... den va slut lika fort som den kom in.  Bra betyg med andra ord!

Annars så såg jag en liten rolig parkering på sjukhuset en dag.. så här såg den ut   hmm ja, jag förstår ju varför föraren sökte vård. Haha..

I veckan va jag en sväng på ikea, köpte en väldigt fin adventsstjärna..    mkt nöjd! ja, jag vet.. lite väl tidigt för att ha den tänd.. men kan ikea så kan Miss B. 


Jag har en förkyld helg... gick hem i torsdags med feber och förkylning, febern försvann igår och nu är det bara bihålorna och halsen som stör mig, men det kan man väl leva med. Blir att gå tillbaka till jobbet på måndag. Jag lär väl passa på att få umgås med mina kollegor nu, eftersom jag bli förflyttad till Huddik mot min vilja.. ja, det är sant.. Miss B ska börja pendla till jobbet.. Känns inte roligt alls.. vill ju inte lämna mina underbara kollegor i Gävle.. men ett jobb måste man ju ha. Jag gråter varje dag inombords för detta dumma beslut. Jag hoppas att dom i Gävle inte glömmer lilla mig.

Annars så väntar jag fortfarande på snön och vill sätta igång att julpynta och julpyssla..


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards