betty

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Billig pensionär..

Av Bettan - 12 november 2012 19:09

Måndagar é rätt tråkiga... och tisdagar är egentligen ännu värre... men nu har ialla fall måndagen snart gått, och jag längtar till fredag.. i vanlig ordning.


vet ni.. på vägen hem så läste jag en text som rullade i ett fönster "pensionär 160:-" Om jag nu precis som ni inte visste vart den här skylten satt, så hade jag tolkat det hela att man kan köpa en pensionär för 160:-, när jag går där så reflekterar jag egentligen inte påvart jag såg den, utan tänkte helt sonika " ja.. det var ju en billig pensionär..." nu är ju fallet så att denna text rullade i ett fönster på en frisersalong.. så de va ju egentligen inte så konstigt att de va så billigt. Men tänk så fel det kan bli ibland...  Och alla ni som känner mig, vet ju hur tokigt det kan bli när jag startar hjärnkontoret och dammet susar runt där uppe... hehe  ja, sånda där saker kan ju roa mig väldigt lätt.

Andra saker som kan roa andra med mig är ju att jag tydligen har en "vaxpropp" i båda mina öron... hmm undrar om den går emellan mina öron på insidan lixom, ja.. vem vet.. Nåväl, dit jag ville komma var att folk kan ha roligt åt mig (inte med mig) när jag säger det jag trodde att dom sa, fast det var nått helt annat. Ojoj... ja, tänk.. min hjärna verkar ju kunna roa både mig och andra. 


Ikväll är det fotbollsgalan... vilket jag tänker dissa stark, jag såg alltid på den när jag va mindre, men sen den där översittaren Z kom in bilden så bojkottar jag den helt... UscH!! förstår inte hur alla kan förblindas av honom... ne, jag säger bara VÅGA VÄGRA z!


Jahapp... nyss berättade dom att Bolaget har börjat med utkörning.... och dyrt var det också... jag tror att det kommer leda till mer fylla åt folket... Grattis systembolaget.. ni gör svenskarna till värre alkisar än ryssar.


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards