betty

Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Final countdown

Av Bettan - 5 juli 2014 17:24

Juli månads första vecka har snart passerat, det har ju inte direkt varit överdrivet vackert sommarväder. Det har nog regnat sen midsommar.. men både igår och idag har det varit fantastiskt fint väder. Och jag hoppas att det fortsätter såhär, för nu har jag semestern runt knuten.. jag kan nästan känna den flåsandes i nacken. Som jag längtar.. det ska bli så skönt att bara få vila upp sig och bara få vara. Jag har faktiskt inte planerat så mkt för semestern, vilket känns grymt skönt, utan jag tar dagen som den kommer. Har faktiskt inte förstått mig på alla dom som bokar/planerar upp varje dag på sin semester, varför gör man så?? Vill man inte känna av lugnet och försöka få lite ro i själen. Nåja.. alla är vi olika. Kanske är de jag som sitter där nästa år med en fullbokad semesterkalender. Men i år är faktiskt min första riktiga 4-veckors, så därför ska jag bara njuta.


Förra helgen var jag till en kompis och hälsade på henne i hennes nya lya.. superfint! och vad är inte bättre att få till inflyttningspresent än hembakat    Miss B slängde ihop en citronsockerkaka och kolasnittar. Mumms! det är ju konstigt att man inte gör småkakor oftare. Det är ju så lätt och man får ju så mkt.. ROLIGT! Måste börja baka mer småkakor.


Igår var jag hemma hos min kompis A tillsammans med Fröken H, som bjöd på grillat och    Pimm´s.  Så gott, och vi spela trädgårdsyatzy också. Tror inte att jag vann dock, men det var en trevlig kväll. Idag har jag solat på balkongen, var en sväng och köpte lite jord, för att plantera om min körsbärstomat planta, som vuxit sig stor o fin.    Helgen går till att städa, packa och förbereda inför semestern, för på fredag checkar jag ut.. och sätter mig på tåget mot norrland och mitt underbara torp. IT´s the final countdown!!


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards