betty

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Berg och dalbana

Av Bettan - 28 oktober 2014 19:58

Höstens sista månad går mot sitt slut, och den första vintermånaden knackar på dörren för att belägra landet. Men det är ovanligt varmt ute fortfarande, det är nog den varmaste (+13 grader idag) hösten som jag upplevt i hela mitt liv.. och garanterat den blåsigaste. Känns som att det blåst varje dag, lite less blir man ju. Men jag ser fram emot lite snö, som knarrar mysigt under fötterna när man promenerar ute. I helgen ställde vi om till vintertid.. och man önskar ju att snön lyste upp den mörka kvällen istället för gatulysena.


Så fort semestern var över har hösten gått i en rasande fart, och jag har haft galet mkt att göra, så mkt att jag egentligen inte vetat vad jag har gjort, hur jag har mått och hur knepigt jag har prioriterat. Jag har ju som sagt börjat studera.. samtidigt som jag jobbar heltid. Och ekvationen 100% jobb + 50% studier.. förstår vi ju alla att det egentligen inte går ihop. Men jag är villig att pröva, och jag är väldigt målfokuserad som person. Vilket leder till att har jag bestämt mig för att göra en sak, så gör jag det till fullo, och oftast utan att tänka mig för hur det egentligen påverkar mig. Man har ju inte direkt nått socialt liv.. och det lilla sociala jag har är med familjen och dem närmaste vännerna som verkligen frågar hur det är med en.. som ber en att stanna upp och reflektera över vad man gör. Utan dem hade jag nog redan efter dessa 2 månader varit inne i en sjukskrivning, pga utmattning.

Men även om jag tycker att det är jobbigt att studera och plugga, så gör jag nått som jag verkligen tycker är roligt. Jag vidare utvecklas, att studera är roligt! Även om jag upplevs sucka en heldel varannan dag. Men det hör som till. Men känslan över att familj och vänner känner sig bortprioriterade finns inom en.


Men innerst inne så vet jag ju att min familj och nära vänner vet att jag alltid skulle prioriterar dem först.. även om jag har tendensen till att påskina något helt annat, att jag hellre stänger in mig med mina böcker.. men det är som sagt bara min målfokusering, envishet och passion för det jag gör just nu som får mig att gå in i en bubbla. Men till alla er som verkligen visar att ni bryr er; som frågar mig hur jag mår och som frågar om jag vill umgås, vill jag bara säga I LOVE YOU ALL, to the moon and back.     


Jag behöver egentligen inte gå in på hur jag mår just nu… kan bara summera att det går som en berg och dalbana.. och just nu är den på topp. Även om jag är grymt trött pga hösten och mörkret och alla andra yttre omständigheter.


Nåja.. jisses vilket långt inlägg det här blev.. och till alla er som orkat läsa allt detta.. GRATTIS!

Nu ska jag vila mitt lilla huvud en stund.


/Miss B


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards