betty

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Allhelgona

Av Bettan - 1 november 2014 17:55

1 nov, den första vinter månaden.. och ändå är det 4,4 grader varmt ute just nu.. och regn. Det är idag alla helgons dag.. och hela helgen är röd i almanackan. idag hyllar vi dem som inte längre finns med oss här på jordelivet längre, allas våra (individuella) helgon. Och jag tänder ett minnesljus för en som saknats/s i mitt liv sen 8 år tillbaka.Min kära farmor.. hur mkt jag saknar denna underbara människa    är helt obeskrivligt, och jag är ledsen att jag inte fick behålla henne längre än vad jag fick. Hon va sträng, men ack så kärleksfull.. och man kände varje dag att man hade en speciell plats i hennes hjärta. Saknar att få höra henne säg "farmors lilla guldhjärta". va precis vad jag kände mig som. Hon hann ändå lära mig så mkt under våra 19år tillsammans. och nu är de hon som har en speciell plats i mitt hjärta, och jag vet att hon vakar över oss alla. Nu är hon med sin kärlek farfar, som jag tyvärr aldrig hann träffa.

För mig har det aldrig känts naturligt att gå till farmors grav, för att för mig så ligger inte hon där.. hon finns med mig vid min sida. Men alltid varje kväll dagen innan julafton, så besöker jag graven och tänder ett ljus, det känns som en fin gest.

Så till alla er andra.. tänd ett ljus och skänk en extra tanke just idag, till dom som in finns i era liv och som har en speciell plats hos er. 


Igår varjag och mitt härliga gäng ute på after work, vi hamnade på oleary´s, där blir man aldrig besviken.. god mat och bra service. Vi hade det riktigt trevligt och jag var hemma till kl 20. slocknade rätt snabb och var uppe tidigt imorse för att plugga. Så från 7- 16 har jag pluggat idag. Bra jobbat miss B! nu ska jag vila lilla huvudet och se en film


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards