betty

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Vilken helg!!

Av Bettan - 9 november 2014 18:34

Vilken helg jag har haft! Helt fantastisk rolig..

Var i valet o kvalet om jag verkligen skulle åka iväg.. men kände att jag inte kan stänga in mig med böckerna hela tiden. Och när det gäller en av sina bästa vänner, så måste man prioritera dem före allt annat. För det är faktiskt dem som finns när allt annat är som bäst och värst.


Så i alla hemlighetsmakeri, åkte jag och min jättebästis upp för att överraska en annan underbar vän. En av hennes vänner hade dragit ihop ett gäng för att dra med henne till Boda borg, utan att hon visste om att vi skulle dit och vilka som skulle komma. Så halv 9 i lördags morse samlades vi och stormade hennes hus. Hennes karl hade sagt åt henne att vänta i källartrappen, och där satt hon, när vi 8 personer stormade in med tutor och konfettismällare. Det tog en liten stund innan hon verkligen förstod vad som hände.. vilken min.. den var obetalbar.. sen i all chock så blev hon så tok glad att tårarna kom, hon utbrast ” men vad gör ni här??!!! Jag ska ju på marknad”. Haha Fantastiska människa, som blev grundlurad av sina vänner. Efter det, packade vi 10 personer in oss i 2 bilar och begav oss mot okänd destination (för hon som fyller år).


Väl framme var vi alla taggade och hon var superglad att få komma dit. Vi var uppdelade i 3 lag, och mellan 10-17 körde vi järnet på boda borg. Där emellan fick i oss tacobuffé… som personalen trodde var för ett 10-årskalas.. haha som vi skrattade åt det. Nåja.. efter 11 klarade celler, en öm kropp och några skrapsår och en skallskada, så begav vi oss hemåt. Väl hemma kände jag mig stelare än stelast, som en 90-årig tant som nyss kommit hem från ett jäkla rave till russin disco. Som om jag hade dansat järnet över min kropps begränsningar. Jisses va ont jag hade. Men jag är sååå jäkla nöjd att jag åkte upp och fick tillbringa helgen med dom bästa av alla. Underbara vänner.. det är faktiskt såna här stunder i livet, som gör att man får mer hemlängtan än vanligt. Som gör att man bara vill ta sitt pick och pack och flytta närmare dem alla, så vi kunde få hänga när som helst, istället för att alltid behöva sitta med kalendrarna för att kunna hitta ett passande datum. Men riktigt så enkelt är de inte.. tyvärr..


Tack alla inblandade för en fantastisk helg!! Och jag hoppas vi ses snart igen!


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards