betty

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Kvalitets helg!

Av Bettan - 2 oktober 2011 20:27

Åh vilken supermysig helg jag har haft hemma.. strålande väder och en hel dag i skogen. Ni får lite bilder här som talar för sig själv.                           Efter första svängen fyllde vi bordet med svamp.. mamma höll på att svimma av när hon såg allt.. den ena sucken efter den andra avlöste varann... huuu stackars mammi   det var bara till att börja rensa för henne. Vi åt lite lunch och sen begav vi oss ut en sväng till, eftersom det var så himla fint väder. 

         Vi hittade värsta kantarell stället.. har aldrig sett så mkt kantareller på samma ställe.. det bara lyste i skogen. Jag hittade det och skrek på pappa

jag- Pappa!!! kom hit!! 

Pappa- ja, va är det

Jag- (tänkte.. ja, va är det.. ) Det är svamp överallt.. skynda dig hit.. innan dom springer iväg.

  Så på den andra svängen fyllde vi bordet åter igen. Jag satte mina kära päron för att rensa... och efter en stund så säger jag " familjen.. det här är arbetsterapi på hög nivå".. mamma brister ut i skratta och säger " du är ju inte klok du... du måste ju ha fått för mkt friskluft.." haha.. ja, vi är lite små tokiga i familjen.  Sammanlagt blev det 30 kg och både pappa och jag fick skogsförbud... hmm undrar just varför?! haha.. tur att dom bor i hus.. för nu ligger det svampar överallt. Men vilken mysig helg jag har haft.. det är balsam för själen måste jag såg.. finns inget bättre än att gå i skogen en härlig höst dag. Dock fick jag ont i ögat, då jag fick en bitchlap rakt i ögat, av en uppkäftig norrlandsgran.. hmmm dom är hårda dom där granarna, inte och leka med.


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards