betty

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Bettan - 3 januari 2012 19:25

Ojoj.. som vi firade in 2012.. hela natten.. fram till 05:30 när vi klev innanför dörren där hemma..


I fredags satte jag mig på tåget ner mot la stada grande! Estocolmo... och min underbara vän A. Hon bjöd på tacos till middag, det satt fint.. med tanke på att jag inte hade ätit (läs fikat) sen 14 tiden och jag var framme strax över 7 på kvällen. Sen satt vi och snackade en massa, titta på tv och drack lite mousserande vin. Mysigt!! blir alltid så glad och känner mig så hemma i A´s sällskap   

På lördagen skulle A jobba, så min uppgift för dagen var att handla.. vilket jag så gjorde, begav mig till fältöversten och min första destination --> systembolaget. Oj tänker ni säkert.. systembolaget på nyårsafton.. men ja.. faktiskt, det var inte så mkt folk och inte heller så utplockat som jag trodde det skulle vara.  När jag hittat alla drycker jag skulle ha så betalade jag och begav mig hemmåt. Tur att A bor nära fältis.. för jag hade inte orkat bära både systemkassarna och matkassarna   . Så jag lämnade kassarna hemma och begav mig återigen till fältis. Inhandlade maten på fashionabla sabis, sen köpte jag lite smink på make up store och därefter så köpte jag 2 buketter tulpaner till A, det är hon mer än väl värd!! väl hemma igen, så packade jag in allt, duschade och gjorde förrätten. Och sen var det bara att vänta tills A kom hem. 16:00 klev hon innan för dörren.. hon hoppade in i duschen och jag började med middagen. Sen var det bara att börja festen   . Vi hade bestämt oss för att skippa efterrätten, vilket var tur det eftersom vi blev så himla mätta. Efter middag drack vi mousserande drinkar och cider och vin. Fina L kom på besök en liten stund efter att vi ätit, men hon följde inte med ut.

         


vid 23 tog vi metron till medis. Mina gamla hemtrakter.. känns skönt att man känner till sthlm så man inte känner sig helt lost. Vi ställde oss i kön till vårat stammishak "Göta källare". Efter att ha stått där ett tag i den långa kön, gastar en vakt "bara så ni vet är det gay kväll här och det kostar 300:- att gå in, så ni inte blir besvikna". Detta gjorde att vi tillslut hamnade på SNAPS.. en annan krog där på medis.. och vilket hålligång det var där och jäklar vilka nyårskarameller som fanns där... ojoj. Vi hamnade senare på efter fest när krogen stängde vid typ 03:00. Och ja.. den festen kan man ju diskutera... men vi kom iaf hem 05:30 till A. Jösses va trött jag var.. somnade på direkten och slog upp ögonen kl 09:30... men WHY?!!! någa.. skönt ialla fall att vi inte var bakis, endast trötta. Innan jag for hem så blev det ett besök på Mcdonalds.

vilket nyår.. den innehöll precis allt som ett nyår skall innehålla: skratt, skumpa, drinkar, kärlek och drama.. jösses.


Tack underbara A   för att jag fick fira in det nya året med dig. Det får vi göra till en tradition tycker jag!


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards