betty

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

En bra dag!

Av Bettan - 26 april 2014 19:27

Igår inleddes helgen med en väldigt trevlig och välbehövlig After work tillsammans med två fina vänner. Det blev god middag och goda drinkar, och jag var hemma lagom till kl 20. En bra avslutning på fredagen.     började middagen med en äppel martini.   och avslutade med en fräsch drink gjord på melon och hallon, galet god!


Idag har jag verkligen varit produktiv! Vaknade kl 07:00 imorse, vilket inte är att föredra på en lördag.. men det verkar vara rutin på det. Låg dock kvar i sängen till ca kvart i 8. Där efter klev jag upp, åt frukost och små städade lie grann. Vid kvart över 11 kom två vänner för att hämta upp mig, vi får iväg till blomsterlandet och handlade lite. Jag shoppade krukor, jord och fyndade 2 orkidéer.      50:-/styck.. det är ju galet billigt för att vara orkidéer.  Där efter blev det lite matshopping på ica maxi, gillar starkt den affären. Dom har verkligen allt. Väl hemma, så åt jag lite lunch innan allt stök skulle dras igång. Jag har planerat om mina clementinplantor i större krukor. Dessa har jag faktiskt drivit upp själv, vilket känns väldigt kul.

När jag stod där och planterade om så tänkte jag på hur mkt jag önskar att jag hade ett eget litet hus, med en liten trädgård och ett växthus. För det är när våren kommer som det börjar klia lite i planeringshänderna. Det får mig att minnas hur jag fick hjälp min underbara farmor   att plantera diverse saker i landet. Det var verkligen härliga tider! och sen fick man gå dit och skörda. Man kunde följa hur plantan växte, från frön till färdig morot (vilket var en av sakerna vi planerade). Sen så har ju min mamma också haft ett växthus där hon odlade tomater, gurka, paprikor och andra roliga saker. Det är ju en sån otrolig känsla att få gå ut och skörda till middagen. Och för att inte tala om smaken.. den är ju helt annorlunda mot för de tomater man köper i affären. Önskar verkligen att jag hade det där.. eller åtminstone ett litet radhus, där jag kunde få plantera i rabatten   .  Nåja.. jag är galet nöjd med insatsen idag och att stå där och plantera om är som rena terapin. Idag har det varit riktigt varmt och skönt..   helt fantastiskt, men det kändes som att regnet hängde i luften, dock kom den aldrig. Summa summarum så har jag haft en bra dag.

Imorgon skall det tvättas och städas.. men just nu sitter jag och vilar lite i soffan och tittar på första hobbit filmen, eftersom det bara är skit på tv.


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards