betty

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Bettan - 10 november 2013 13:39

Vilken hejdundrande landstings fest det var i fredags.. Alla landsting i hela sverige fyller 150 år i år. Och gävleborg visste precis hur dom skulle fira detta. Dom ställde till med fest i 3 dagar för sina medarbetare   och jag kan villigt erkänna (vilket jag inte är ensam om) att jag hellre tar sådana här fester än att få nån trist present varje år som bara samlar damm. Det hela firades på Göranssons arena i Sandviken, hela gävleborgs läns medarbetare var inbjudna. Bussar hade bokas för att alla skulle kunna ta sig dit, och en del tog egen bil. Vi samlades några stycken i personal rummet efter jobbet, för lite mingel innan bussen skulle gå.


 När vi klev på bussen så fick vi alla lite viktig information angående kvällen.    Menyn var fint inbunden    Sittande 3-rättersmiddag blev det, gott gott.      fina vaser med ljus i stod på varje bord... mysigt. Kvällens artister var;   Calle Moreaus.. han är ju klämchäck, mysig liten dalmas.    Komikern Maria Möller.. hon kunde få oss att skratta som bara den.     Lille Andreas Weise fick alla att börja stuffa..  Nanne Grönwall drog i gång partyt på riktigt

  Och the LOVE    of my live... BROLLE!!! äntligen kunde vi få ihop de att vara på samma fest.. hehe     Som vi dansade och dansade... Sjukt rolig kväll. Och sen avslutade Clabbe det hela med att snurra lite plattor. Dock lämnade jag och några stycken partyt då.. eftersom clabbe inte är nån favorit. Så vi drog vidare in på stan och dansade natten lång.. kl 03:00 låg jag äntligen i sängen, då hade jag varit vaken ett helt dygn. Galet.. jag sov så dåligt natten innan.. vaknade 3, klev upp kl 4. Men jag hade ju 2 dagar att återhämta mig på. I går var jag på bio med fröken S, som var här och hälsade på från Uppsala. Vi såg Thor 2... eftersom jag inte hade sett ettan, så fattade jag ju inte allt för mkt av det hela.. men men.. mysigt ändå. Härlig helg måste jag säga.


Imorrn är det måndag igen... man har alltid sån ångest varje söndag över att behöva gå till jobbet. 

Men några timmar till är det ialla fall Söndag.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards