betty

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Bettan - 12 november 2013 17:28

Okej.. med 87 dagar kvar, så har jag nu hunnit fixa en massa. Jag har samlat ihop alla papper som behövs för visum och fotograferat mig.

Igår tänkte jag lite så här.. jag går lite tidigare från jobbet, så jag hinner till skatteverket, så jag åtminstone hinner innan för dörrarna innan som stängde.. jag var visst inte ensam om denna tanke.. när jag kom dit var det grym kö.. fick vänta i 30 min innan jag fick mitt lilla personbevis med den lilla stämpeln på. Efter det gick jag till audio video för att fotografera mig.. man måste ju ha ett litet foto till visumansökan. Mkt trevlig kille som hjälpte med.. jag erbjöd honom till o med att följa med.. men han nappade inte direkt på den idéen. Det kan jag ju iofs förstå.. vilt främmande brud som säger " hey.. häng med till indien i 2 veckor"... jag skulle också ha funderat.

Nåja.. fick mina bilder och gick vidare till nästa ställe. Vaccinations spruta nr 1.. ne.. den va inte så stor som fröken M försökte att skrämma mig med.. men SATAN va ont den gjorde.. och jag har fortfarande ont.. de värsta é ju att jag måste ta ännu en till. Stackars min lilla arm. Nåja.. får väl tänka att det är värt det.. lite vaccin, eller lite hepatit??! ja.. då tar jag nog vaccinet.


Så idag, kontorollerade jag alla papper.. fick hjälp av bästa A som checkade av allt jag skulle skicka med i brevet till visumansökan. Därefter så gick jag o köpte frimärken och sen postade jag det.. så nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att dom är villiga att släppa in mig i landet. Håll tummarna nu, fast egentlige.. varför skulle dom inte de.. vi är ju homies... hehe


Nåja.. jag undrar fortfarande vart tusan snön har tagit vägen??!! vem stal den... det är ju som konstigt att jag känner för att julpynta galet mkt, när det inte finns nån snö. Jag borde ju inte ha nån julkänsla då jue. 

Snart har jag inte varit hemma i norr på 2 månader.. måste villigt erkänna att jag har hemlängtan.. saknar mammsen o pappsen.. och lilla katten. Men hey.. det är ju snart jul.. så då ses vi ju. Dock känns de överjävligt att jag måste behöva jobba dagen innan julafton och kommer inte hem förrän kl halv 9 på kvällen... Vi som brukar gå i kyrkan kvällen innan julafton och lyssna på kören. Det är faktiskt enda gången jag går i kyrkan på hela året.


ne.. nu ska jag värma mig under filten och se på lite tv, innan man måste vakna upp till ännu en galen dag på jobbet. JAG VILL HA FREDAG NUUUU!


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards