betty

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Bettan - 19 juni 2014 20:32

Oj oj vilken galen vecka det har varit.. och sommarvädret är som bort blåst. Hoppas det blir bättre när jag går på semester..


Förra helgen var jag hos en kollega som hade inflyttningsfest, supertrevligt! Hon hade gjort jello shots.. och för er som inte vet vad det är, så är det spritgelé som man skall dricka/äta ur shotsglas. Dom va gjorda av geléhallon, sprit och gelatinblad.   Riktigt gott i lagom mängd. Sen fick vi en god mangodrink..   Vem vill inte ha en sådan i härligt sommarväder?! Vi spelade även utomhus yatzy.. fast inomhus..    Ett sånt måste jag köpa.. jag som gillar att spela yatzy. Det var en trevlig kväll helt enkelt!

Dagen efter blev det pizza tillsammans med bästa fröken H, det behövdes.


Sen rivstartade veckan på jobbet och den har fortsatt i samma tempo. Överbeläggningar och läkarna ville skriva ut så många som möjligt inför midsommar, vilket resulterade i kaos.. kaos på jobbet och kaos i huvudet   , övertid och stress.. Mina muskler i axlar och nacke gjorde sig påminda. Jag har gått på pronaxen, alvedon och liniment hela veckan, mentalt trött när man kommer hem.. sover mellan 1-2 timmar när man kommer hem   . Svårt att somna när man skall sova och man drömmer om jobbet. Det är ju ingen drömstart på sommaren direkt. Men men.. bara att bita ihop. För nu har jag bara 15 arbetsdagar kvar tills jag får min efterlängtade 4-veckors semester! Jag längtar så att få komma hem till torpet och bara få vara. Det är nog det enda stället där jag verkligen kan finna lugnet.. och bara vara. Det är som balsam för själen att kunna få vara där. Skog och natur utanför dörren och havet inom räckhåll…   man önskar ju att man kunde få bo så hela tiden. Inte behöva vara instängd i en lägenhet.


Nåja.. nu inväntar jag sällskapsresan på tv.. och 2 dagars ledighet väntar runt knuten. Skönt!

Glad midsommar på er alla som skall fira.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards