betty

Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.


Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en norrlänning innerst inne och Gävle var ju egentligen bara tänkt som en fas i livet. Denna fas varade i nästan 6 år.. vet inte om det kan klassas som fasen då. Men mitt i allt kämpande var ändå räddningen att jag tog styrkan och modet till mig att säga upp mig från region gävleborg, en arbetsgivare jag inte har särskilt stort förtroende för.. inte i stort och inte för individen som jag hade som chef. I min mening är det illa när man måste säga upp sig själv för att rädd sig ur ett dåligt psykiskt mående, som till stor del orsakades av individen i fråga. Men som sagt, jag drog vinst lotten med hjälp av ett bra bollplank, stöttande och kärleksfulla vänner som gav mig styrkan åter. Och jag ångrar inte en sekund att jag slutade där och inte heller att jag flyttat hemåt till norrland. Och OM jag kunde så hade jag mer än gärna velat ta med mig mina fantastiska vänner som bor kvar i Gävle.. alla ni som funnits där och stöttat när det varit tufft   Evigt tacksam till er och ni vet vilka ni är. Sen finns de ju dom som man trodde skulle finnas kvar, men så var inte fallet.. tråkigt för dem. Men att en vänskap ska hänga på en individ.. nej tack! det har jag varken energi eller tålamod till. Man är faktiskt 2 om saken.

Hårda ord.. men det är dumt att ljuga och jag har under min deprimerande period fått lära mig att stå upp för mig själv och säga vad jag tycker, vilket jag tänker fortsätta med.


Men så.. jag och katten Gunvald är nu norrlänningar, jag toppade detta med att i januari ta skoterkörkort    FABOULES!! äntligen får man köra lagligt.. och bara tanken på att det faktiskt endast är 45 min hem till mina päron och mina fantastiska vänne här uppe, gör ju att man faktiskt kan spontan ses.. för vad är väl 45 min mot 3 timmars körtid?! ingenting.. det är vi väldigt glada för.


Jag fick fantastisk hjälp med flytten, super tack till alla inblandade!! och tack för all hjälp med upppackning och diverse annat.


Nu ska jag se kalla fakta som handlar om att det fria skolvalet inte gäller alla.. Idiotiskt i min mening.. alla är lika mkt värda oavsett begåvningsförmåga.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards