betty

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Miss B är teknik- IQ befriad

Av Bettan - 14 mars 2011 19:21

Alltså det är fasen inte lätt att vara Miss B..

Jag är så läskigt kass på teknik att jag tror att tekniken själv känner av det och ibland gör att för att reta gallfeber på mig. Jag ska berätta om en gång när jag retade gallfeber på både supporten och min bror.


Hade köpt en bärbar dator, lycklig över den nya saken, så skulle jag hem o starta igång den.. så får jag inte igång trådlösa internet...   WTF!! gissa om jag blev besviken.. men jag behöll lugnet och ringde supporten.. som tur var så va killen på supporten riktigt trevlig (från början) men efter att minuterna blev till kvartar, till timme och ännu mer..och efter alla mina "jag förstår inte.. kan du ta det igen". Så hör jag på andra sidan hur frustrerad killen är över att jag är så totalt IQ-befriad, han riktigt suckade "IDIOT!!". Som tur var så kom min bror på besök, så han fick ta över luren och vips efter 5 min av deras samtal, så funkade skiten!! så hädan efter så ringer jag alltid nån av mina bröder, för supporten när det gäller ALL teknik. och då menar jag ALL! ja,jag får till och med ta hjälp av min lilla syster.. som även hon suckar (ibland åt min IQ-befrielse). Ja, det är inte lätt att vara miss B.


Så idag när jag skulle stämpla busskortet på bussen, så funkade inte de.. chauffören säger " vad har du för typ av busskort?" Han visste inte vad han begav sig in på när han frågade det. Till svar gav jag " jag har ett vanligt busskort". Även här  kände jag hur dum jag egentligen är.. vad då "vanligt"?! vad är ett vanligt busskort för en busschaufför... jösses...


Detta är jag i ett nöt skal... jag frågade min bror, hur tusan kunde jag klara 3 år på universitet?! och han bara skrattade. Sjysst bror man har.   


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards