betty

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

MI

Av Bettan - 24 mars 2011 18:13

idag har jag avslutat två av tre dagars MI, väldigt intressant. För er som inte vet så står MI för Motiverande samtal.. svensk översatt. På engelska heter det Motivational Intervewing. Innebär mer eller mindre att man låter personen som man ska hjälpa att komma fram till lösningarna själv, genom ett samtal. Det är såå intressant, och väldigt användbart.


Igår hände en rätt intressant grej... jag skulle gå hem från naprapaten, så ser jag en kille/ gubbe typ 40+ utländare. Cyklar, och några meter innan mig så hoppar han av cykeln och går. Jag tänkte inte så mkt på de.. utan gick vidare i min egna lilla värld, tills han plötsligt frågar mig om hur mkt klockan var. Snäll som man är så kollade jag på klockan, och efter att jag sagt det så frågar han om jag var från indien. jag svarade snällt.. man vill ju inte vara otrevlig. Sen så fråga han vart jag jobbade och med vad. Efter de sa han att om jag ville så kunde han fixka jobb åt mig på restaurang.. jag kunde få stå i kassa.

Men Hallå?! ser jag ut som nån som skulle stå i en kassa.. jag sa " ne, jag har ingen erfarenhet av det så jag kan inte. men han gav sig inte.. han sa " men va kan du då.. jag kan fixa det", Jag svarade jag kan bara jobba sjukhus... och ökade takten, kände att de blev lite obehagligt. Han hade säkert kunnat kidnappa mig.. de vill jag ju inte. Som tur var så bodde han inte åt mitt håll och lät mig vara. Sen gick jag under en bro.. och där står en gubbe och kissar.. han tror samtidigt att han är osynlig.. vilket han inte var. Jösses.. hade god lust att ringa polisen, men jag visste ju inte hur jag skulle beskriva platsen?! jag är så dålig på att beskriva saker.


Helgen som var då satt jag ute på balkongen och solade.. det var riktigt varmt bjuder på en bild..    värsta stekarn! men så dyrkar man solen också.

I tisdags satt jag och en kollega ute i solen på lunchen.. grymt skönt.. satt o pratade i telefonen, så plötsligt kommer en fjäril och sätter sig på mitt ben.. jag puffade på min kollega, som var snabbt framme med sin mobil och fotade.

 

Nu är VÅREN HÄR!!! ÄNTLIGEN!


/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards