betty

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Bettan - 19 december 2011 10:31

4de advent är över nu... och snart nalkas den stora dagen.. när gubben med skägget kommer. Känns konstigt må jag säga, har ingen julkänsla överhuvudtaget. Nog för att det verkar se ut som om vi får en vit jul, så känns det inte helt rätt.. Den rätta känslan försvann när min farmor gick vidare i sitt andra liv. Det känns så konstigt att människor bara kan försvinna från jordelivet så här. Jag minns fortfarande hur farmor brukade stöka på inför julen oh hennes underbart goda knäck. Jösses.. den va så god och hon kunde alla knepen för att få till det bra. En annan har långt kvar att lära.


Nåja.. jag kom hem till mitt älskade norrland i fredags, och påvägen hem gjorde vi ett stopp i birsta city för att handla lite.. men trött o grinig som jag var så ville jag bara hem. väl hemma vid typ halv 4 så tog jag plats i soffan oh myste med katten. I lördags var vi in till härnta city o handlade och på kvällen var vi till stigsjö kyrka på julkonsert.. det var mysigt, men även här kunde jag inte njuta av att det snart var jul. Och jag som inte är någon gudsmänniska kände sig hyfsat malplacerad. Förstår inte varför man måste blanda in en massa gudsord och böner hit och dit när det är konser...  Sen var vi hem till fina N, för glögg mys. Det var mysigt. Igår var det snöoväder ute, men jag trotsade vädret och drog in till staden till bästa C som skulle fixa mitt hår. Och gissa om jag blev nöjd... såå nöjd.


Idag tar jag det bara lugnt, har bakat en liten kaka. och sen tänker jag inte göra så mkt mer.


/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards