betty

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Kräftis

Av Bettan - 9 september 2012 12:16

Men hallå där... söndag igen... känns som att det är fler söndagar än fredagar på ett år.. man borde endast jobba 4 dagar i veckan, och ledig 3, då tror jag att folk skulle vara mindre stressade och känna sig mer balanserad i livet. nåja..


Igår lördag hade miss B fullt upp.. en sväng på city, för att kolla läget.. shoppade ett par skor lite smink och sen ingredienser till salladen som jag skulle ha med mig till kräftskivan några timmar senare. blev även en lunch tillsammans med fina T, inte varje dag vi ses tyvärr.. trots att vi bor i samma stad. Sen hem och börja kamma sig. Taxi iväg till kräftskivan, eftersom jag hade så mkt att bära på. Det är faktiskt inte många ggr på året som jag åker taxi. Nåja.. 


Kräftisen sparkade igång..  Mannen i huset hade gjort en super fin brödkräfta.. väldigt fyndigt måste jag säga.. dock tror jag inte att de va nån som åt av den, för den va ju så fin.   Det var uppdukat med bröd pajer, sallad och tzaziki.. och en massa efterrätter.. som jag dock missade att ta bild på.    värdparet hade pyntat fint i huset och knåpat ihop ett vishäfte.. för vad är väl en snaps utan en visa??   Kräftor som sig bör.. i massor.     Massa bubbel och citronsnaps blev det för miss B.   Vi gjorde även traditionsenliga hattar av tidningspapper.. snygg blev man ju..

Och när paltkoman var totalt, så för att inte alla skulle somna så drog vi igång och spelade Alias... det va grymt roligt... Mitt lag vann... wiiieee... det var nog tur de... miss B är ju något tävlingsinriktad..   men inge fight eller blod spilldes.. jag lovar. Där efter drog lilla miss B ensam ner till Harrys... var ju tvungen o träffa lite singelmänniskor, eftersom jag tillbringade några timmar med paren. På harrys mötte jag upp 3 supertrevliga killar, de blev både mingel och dans... vid 03:00 stapplade jag in hemma i min lya och kramade i vanlig ordning kuddarna till kl 7 imorse.. Men eftersom jag inte ville väcka min kompis så somnade jag om till typ 9. Så nu har min kompis gått och jag sitter o ser på reprisen av körslaget... Hejja team Bagge!


Tack alla inblandade för en supertrevlig kväll!!!! 


Så nu blir det till och... ja, jag vet inte vad jag ska göra riktigt.. det é ju trots allt söndag.


Chip!

/Miss B

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards