betty

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Helt slut

Av Bettan - 13 december 2011 19:15

Herre jösses vilken vecka.. vad jag har haft fullt upp kan man säga.. jag har jobbat, sovit och varit på jippon de senaste dagarna. Och jag är så trött att jag vet knappt vad jag heter eller vart jag bor. Men jag är trots allt hemma.. eh. tror jag   skämtar.. jag VET att jag är hemma.


Men jag har några bilder som jag tänkte skulle få tala för sig själv, så ni slipper att läsa en massa dravvel som jag skriver.


 I onsdags var jag och fröken M och fröken P på en jättebra julkonsert, med Peter och Matilda. Dom sjöng så himla bra. Och det blev så lyckat för snön låg vit på marken just den kvällen.

   och dom hade så fina paket och ljus på scenen.

   På torsdag var det dags för "årets fest!" som landstinget Gävleborg bjöd på.Festen hölls i Göranssons Arena ute i Sandviken, landstinget hade ordnat med bussar både dit och hem. Festen hölls 3 dagar, varav man fick bestämma själv vilken av dagarna man ville gå. Vi på min enhet hade då valt torsdag som sagt, och det var en underbarkväll i julens tecken. Var ju meningen att det skulle vara lite mingel innan, men eftersom det inte var bordsplacering, så stod dom flesta vid repet som avskiljde lonugen och matplatserna. Och när repet väl släpptes.. ja, alltså det var värre än starten på tjejmilen kan jag ju säga. Folk sprang som galna för att få dem bästa platserna framme vid scenen, julgranarna och dess dekorationer flög och höger och vänster, miss B råkade kliva på en kula.. Förlåt landstinget.... dra det på min lön.   Det bjöds på dricka, samt att man fick köpa själv också från baren. Det bjöds även på traditionellt julbord.

  Östen med resten var där och under höll.. fast, det var ju bara Östen.. han hade lämnat resten hemma.. *skrattar* haha alltså ibland är jag ju bara för roligt... man blir ju förvånad själv!   Ständut Blakk!! fantastiska jämtländska bandet som spelar coverlåtar. Ni bara måste se dem! otrooooligt bra. Tror faktiskt att det var det bästa med hela kvällen, eller tror... jag VET!    Lina Hedlund och Anna Sahlin kom och sjöng några trudeluttar..    och sist men inte minst.. allas våran lilla rymdblomma, som fick hela landstinget.. eller hella ialla fall 3500 per att skrika några kärlekvrål, Herr Di leva him self. Jag är ingen stor fan av honom, oh det irriterade mig att jag faktiskt kunde sjunga med i hans låtar.. men jag skyller på grupptrycket.... alla andra gjorde ju det.

Den kvällen kom jag hem halv 1 på natten, som 5 timmar, och sen var jag på jobbet igen. Så himla trött att man gick i en egen bubbla och förstod egentligen inte va folk sa till en. Övertrött flexade jag ut och försökte hitta några julklappar.. men det var som fördömt.  Lördagen gick och på söndag var jag återigen på jobbet. Nu tror ni säkert att jag bor på mitt jag.. vilket jag ibland tror att jag gör. Men nu har jag ialla fall bara 1½ dag kvar på jobbet innan jag får vila i 10 dagar hemma i norrland  


hmmm nu blev de ju en massa text ialla fall.. jag som skulle låta bilderna tala för sig själv.. nåja.. imorrn blir det julbord.. gött!


/Miss B 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 mars 2017 17:58

Tillbaka från 08-land.. vilken resa må jag säga.. jättebra utbildning, men allt runt omkring som kunde gå fel gick ju fel.. de började när vi checka in på hotellet.. first hotell kungsbron.. då vi insåg att våra rum låg i källaren ? de va dessutom sv...

Av Bettan - 26 mars 2017 20:17

När jag vaknade imorse, blev jag förvånad över att jag sovit ända till halv 10.. det brukar jag aldrig göra, men så kom jag på att det är ju sommartid nu, denna tidsomställning har berövar mig på en hel timme.. och dagen bara flög iväg. Helgen är sna...

Av Bettan - 26 mars 2017 01:28

Så är en ny vecka över.. men en bra sådan! Jacka trivs verkligen på mitt nya jobb, mina arbetskamrater är fantastiska och stöttande. Dom underlättar verkligen min vardag, och dagarna går så snabbt. I veckan blev jag utnämnd till positivitetsbassadör ...

Av Bettan - 21 mars 2017 20:52

Länge sedan sist nu.. och det har ju sina olika anledningar.. när man kämpar och kämpar så hinner man inte riktigt stanna upp och reflektera, vilket man egentligen borde.   Men.. jag har alltså flyttat upp till norrland, har ju alltid varit en no...

Av Bettan - 21 augusti 2016 20:30

Så var sommaren över med stormsteg.. jag har nu haft 3 veckors semester.. dock inte i följd, utan fick dela upp det. De 2 första veckorna spenderades i ett fantastiskt soligt norrland…                 Och den sista veckan spendera...

Ovido - Quiz & Flashcards