betty

Alla inlägg den 21 december 2010

jul

Av Bettan - 21 december 2010 20:41

Okej... jag tänkte (lixom alla andra) skriva lite om att julen är på intåg.. igår bokade jag resan hem över jul. Första klass baby!! är väl en liten tröst om jag nu inte kommer fram i tid, vilket mycket väl kan hända med tanke på att det skall bli ett nytt snö oväder. *morr* längtar såååå till en strand med en tequila sunries i handen *mumma*.. men ack vilken dröm.


det är så här i juletider som jag verkligen saknar min kära farmor.. trots att tre år har gått är de svårt att förstå att hon aldrig mer kommer finnas på denna jord... kanske är de just därför man har så svårt att besöka graven. Men de gör jag alltid kvällen innan julafton o tänder ett ljus och skickar en älskvärd tanke.

Min farmor var verkligen en sån som man kallar ett original. Tänk.. hon har varit med genom hela utveckligen... radio, tv, mobil och dator. Fast de två sist nämnda använde hon aldrig själv.. men det är fantastiskt.. hon har varit med om allt.. Hon var alltid en kärlekfull men bestämd kvinna. Och det berör mig än att hon faktiskt kom ihåg mig in i det sista... trots att hon var så förvirrad och hade en kraftig regression.  

Men hon var allt som en farmor skulle vara och jag älskade henne så och jag tror faktiskt hon kände det också.


/miss B

Ovido - Quiz & Flashcards