betty

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Bettan - 27 december 2010 18:30

Jösses... julen bara svichade förbi... jag hann knappt förstå att den hände.


Åkte upp i torsdags efter jobbet, väl hemma i staden (en timme försenad) blev jag hämtad av min bror o far, medan mammsen väntade med kvällsvickning. Underbart! Påvägen hem stannade vi till vid min farmors grav för att tända ett ljus som jag alltid för kvällen innan julafton.. är nog den enda gången som jag besöker graven faktiskt. För egentligen så känns de inte som att min farmor ligger där.. det är ju förtusan kallt.. inte kan hon väl ligga där heller.. ne, hennes underbara själ har flygit vidare o finns alltid med oss.


Dagen efter var de ju självaste julafton.. ojoj.. blev ett traditionellt fika besök hos grannarna, mysigt. Sen väntade kalle ankan och hans vänner. Hmmm jag borde faktiskt skämmas.. för jag somnade under tiden som de gick ?!! så får man inte göra. huga... men jag var så jäkla trötter. Men nästa år sitter jag klistrad framför tvn. Promise. Väcktes så snällt av att bror dängde en kudde i huvet o frågade om jag sov?!! men va tusan.. sjysst.. de är ju ändå jul.


Middagen stod serverad... oj va man proppade i sig.. huga, man va lika rund som julskinkan.  Efter middagen KRÄVDE jag att tomten skulle komma.. för jag hade ju faktiskt VÄNTAT hela dagen... jag som älskar paket.. vilket liiiidande att behöva vänta hela dagen. Nåja.. han kom ialla fall och jag blev väldigt nöjd.


Juldagen som traditionellt alltid firas på härntas krogar och gator, spenderades faktiskt på bion med mina underbara tjejer! Änglagård.. hmm ja, jag vet inte riktigt va jag ska säga om den.. Konstigt bra, kanske passar in.


På Annandagen söndag var de dags att åka hem till Gävle igen, eftersom det skulle jobbas i mellandagarna. På bussen ner mot s-vall fick jag väldigt trevligt sällskap... va säkert 3 årsen vi sågs sist. Två timmar försenad var jag äntligen hemma i Gävle.


Idag såg jag en redig smällkaramell på jobbets gym... gudars skymmning! synd bara att han såg så jäkla töntig ut på sin cross trainer.. han gjorde nå konstiga rörelser med huvudet.. nja.. det var ett minus.


Nåja.. sammanfattningsvis så var julen underbar men kort.. och inget blev som det brukade vara. Haha.. surprise..


/miss B

Ovido - Quiz & Flashcards