betty

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Bettan - 12 februari 2014 13:07

Efter att endast sovit några få timmar tog vi oss upp kl 03:15 för att bege oss mot Indira Gandhi international airport.. kl 06:00 skulle flyget ta oss från Delhi till Surat.. flygturen tog ca 1.40h Vi möttes upp av en taxibil och kördes mot hotellet. Flygplatsen i Surat kan liknas som midlanda där hemma, inte så stort alltså. Efter att ha checkat in på vårat väldigt fina rum så kika vi runt på hotellet och hittade oss lite frukost. Efter frukosten fixade vi oss lite Wifi så att jag kunde få fram numret till en speciell person här i Surat.. det är advokaten som hjälpte till med min adoption. Denna delen av resan är den mer privata delen.. så jag kommer inte att skriva så ingående om den tyvärr.. utan de som vill höra får höra det av mig när jag kommit hem. Jag hoppas ni har respekt för detta.. och ja, jag vet att många av er är nyfikna. Men jag är faktiskt inte med i spårlöst, så därför kan jag själv välja för vem jag berättar och hur mkt och ingående jag kommer att berätta om det. Men i alla fall. Vi kom överrens om att ses idag, vilket jag med glädje och nervositet ser fram emot.
Klockan är nu 17:30 här.. och vi har precis fått möta en underbar liten man med sina fantastiska barnbarn.. en sån genuin värme vi fick av dem direkt..vilken kärlek. Vi har nu gjort upp planer för dessa dagar som vi är här i Surat! Och det känns helt AMAZING!! Vad jag är glad över detta möte.. imorgon blir det bland annat shopping och ett besök på mitt "hem". Ikväll ska vi på utflykt och äta middag med dessa fina människor. Dags att piffa sig lite.

/Miss B

Av Bettan - 12 februari 2014 05:29

Idag hade vi guidad tur.. som startade på ett "apotek" då jag är sjukligt less på min hosta. Vi har sett 4 olika tempel.. bla världens största som tog endast 5 år och 11000 män från hela världen att bygga.. vilket känns helt galet med tanke på att allt var utskuret för hand.. och dess marmor var hämtat från Italien, bygget stod klart 2005. Ni skulle förstå om ni såg det.. tyvärr fick vi inte fotografera där. Vi har även sett lotustemplet.. mkt ståtlig byggnad. Vi har varit till en mattaffär, där dom knyter mattorna för hand.. förstår ni att en liten dörrmatta tar 6 mån att göra.. 6mån??!!! Ville gärna köpa en. Men vart skulle jag ha den?? Skulle inte ens våga låta nån gå på den.. och den kostade dessutom 625 usd.. så de blev en liten pasminha sjal i stället. Det kunde jag kosta på mig. Stackars A kände av sin lilla mage också.. sånt är ju både jobbigt och stressande, men som tur var så hade vi immodium med oss. Själv har jag inte känt av nått alls. Vi hade en supertrevlig chaufför idag.. tummen upp för honom. Nu är vi åter på hotellrummet och känner oss supertrötta. Inatt åker vi vidare. Vi checkar ut 03:45 från hotellet för att ta flyget kl 06:00 till Surat. Så jag säger väl tack och godnatt nu.

/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards