betty

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Bettan - 17 februari 2014 12:40

Oj vad tiden går snabbt... kan inte förstå att det snart är dags att åka hem.. det enda jag längtar hem till är familjen vännerna och en riktig toalett... det ska bli så skönt att slippa behöva kasta använda toapapper i soptunna.. känns inte helt okej. Men man får ju ta seden dit man kommer som mina föräldrar lärt mig.
Men idag har vi varit på utflykt med guide till några tempel som tex st francis tempel.. han låg i en glaskista för åskådning.. typ 500 år gammal..och sen besökte vi ett kryddplantage.. visste ni att kanelen kommer från bark, eller att man kan göra (ruskigt äcklig och stark) alkohol av chachewnötter. Eller att alla peppar sorter kommer från samma planta. Att vanilj stången är andra dyraste kryddan i hela världen efter saffran.. galet!! Men väldigt intressant att se de olika kryddorna.
Igår shoppade vi lite.. och miss B var i sitt esse när hon skulle pruta.. som t ex en kille ville ha 600rs för en tröja och 300 för ett par byxor.. inte en chans tänkte jag och sa 500rs för båda.. killen sa nej och ville ha 800.. icke!! Jag sa 500, take it or leave it!! Han tog det... moahahaha!! Viktory for me.. det kändes bra.. och jag tror säkert att han vann på det än då. Nu väntar några dagars sol och bad innan hemfärd!

/miss B

Ovido - Quiz & Flashcards