betty

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Bettan - 15 februari 2014 13:02

Happy Valentines day everyone! Förmodligen nån dag för sent men ialla fall. Vi har haft en ledig dag idag.. vilket behövdes.. solat o hängt vid poolen.
I indien sparar man inte på krutet när det gäller att fira alla hjärtansdag... det är fyrverkerier och rosenblad överallt.. vi har idag fått bevittna en cermoni som man har efter bröllopet.. pampigt värre! Nu vet jag hur man firar bröllopet!!
Annars så har de varit lugnt vi har sagt adjö till våra indiska vänner här i surat.. vilket var trist.. men vårt även äventyr måste fortsätta. Det här blev ett mkt kort inlägg men eftersom vi knappt gjort nått idag så kan man ju inte bara hitta på heller. Imorrn reser vi vidare till slutdestinationen GOA! Hej hopp

/Miss B

Av Bettan - 15 februari 2014 12:55

Idag har vi haft fullt upp med våra indiska vänner.. vi har till och börja med lärt oss att när indierna säger att man ska mötas runt 10:30-11:00 så kan man alltid räkna med +30 min... detta tär på min svenska punktlighet... jag verkligen ogilllar tidsoptimister och hatar att vänta. Indierna däremot bara förskjuter sitt schema lite. Dom väntar heller aldrig i kö... vill dom ha nått ser dom till att få det.. och det vill säga snabbt, oavsett priset.
Nåja.. åter till dagen!
Vi hämtades upp och kördes till surats största köpcentrum... där shoppade vi lite och utanför fick vi traditionella tatueringar på händerna.. det kallas för "Mandi". De blev verkligen superfint..önskar att jag kunde ha detta hemma. Sen blev det lunch på KFC.. som faktiskt tänker öppna sin första svenska restaurang i Gävle... de va riktigt gott! Efter lunchen åkte vi iväg till gamla delen av Surat för att handla kryddor som jag gärna ville ha med mig hem. Mkt nöjd över detta!! Efter kryddköpet åkte vi alltså till mitt barnhem.. vilken upplevelse! Mer än så skriver jag inte här.. det går helt enkelt inte beskriva, för ni skulle inte tro på det själva. Resten av kvällen gick åt till att hälsa på diverse föräldrar och vänner.. alla ville se "svenskarna".. kändes som att ryktet, djungeltrumman hann före oss. Vilken dag alltså.. trodde aldrig vi skulle komma hem till sängarna.. men när vi väl gjorde det, somnade vi ovaggat.

/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards