betty

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Bettan - 23 februari 2014 12:46

Det är nu andra dagen som jag är hemma på svensk mark. Resan hem gick bra förutom lite försening på sista planet mellan Doha och Sverige.. vi fick inte lyfta i tid nere i Qatar, vilket resulterade i ca 20 min försening. Så det blev rätt stressigt på arlanda när vi kom fram. Jag som tyckte att jag hade tagit i genom att boka ett tåg som skulle gå 1.20 efter beräknad landning.. men icke, det var bara att hämta väskan och skynda ner på plattformen. Men tåget kom i tid som tur var. Vi var båda väldigt trötta efter att nästan varit vaken i 2 dygn. Väl hemma i Gävle, klev jag av tåget.. en kollega hade snällt erbjudit sig att hämta mig vid tåget. Så dä på perrongen stod två kollegor med en skylt där det stod Miss B.. så förvånad och glad jag blev.. ena kollegan skulle vidare med ett tåg, så det var inte så konstigt med det. Det var +2 grader och regn i Gävle.. inget vidare väder att komma hem till. På vägen mot bilen säger min kollega ” är det okej om jag följer med upp och lånar toan? För jag ska åka o handla efteråt”.. javisst tänkte jag.. det var ju ändå det minsta jag kunde göra för att hon va så snäll och hämtade mig. Väl hemma, låser jag upp dörren och hör födelsedags sång, ser serpentiner och ballonger, på bordet står tårta, present och skumpa.. Jag har alltså blivit helt blåst av mina fantastiska vänner..   dom har ställt till med födelsedags/ välkommen hem firande    . Gissa om jag blev både paff, överraskad och glad.  För jag hade ju pratat med två av dem på facebook under tiden jag satt på tåget.. och den ena ”satt hemma och såg på hockey” och den andra ”var på jobbet och skulle bli sen därifrån”, och jag sa till båda att jag skulle hem duscha och bädda ner mig i soffan. Men ojoj.. så trevligt et var.. och vilken god tårta, och väldigt fin present.. ska få se Glada huddikteaterns uppsättning av ”trollkarlen från oz”. Fantastiskt roligt!! TACK UNDERBARA VÄNNER!!! Ni vet hur man gör miss B glad! När alla hade gått gick jag och duschade, bäddade ner mig i soffan och tänkte se den andra semifinalmatchen i os hockey.. men somnade.. kl 21, vaknade jag och då förflyttade jag mig till sängen. Jag har fortfarande väldigt svårt med sömnen och tidsomställningen.. grymt trött och försöker att tvinga mig att vara vaken så länge som möjligt. Trodde inte att jag skulle ha så svårt med tidsomställningen.. jag har ju aldrig tidigare haft det..

Jag har fortfarande svårt att ta in och sortera vad jag har varit med om.. samtidigt som jag förväntas att svara på nyfikna vänners frågor om hur resan varit.. hur gör man det när man knappt själv vet det.. och är galet trött så inte hjärnan hänger med. Tyvärr har mina svar blivit något svävande och något fräsigt.. Jag har full respekt för att folk är nyfikna på hur man har haft de.. det är ju helt normalt.. men frågan är om folk har respekt för att man kanske behöver lite andrum när man kommer hem.. det har ju trots allt inte varit en vanlig charter resa. Nu tycker ni säkert att jag låter grinig.. men det är faktiskt lite så jag känner just nu.. att personer som man normalt inte brukar prata med kanske kan ta o ge en lite andrum, ni har ju trots allt kunna följa min resa via bloggen..  och tids nog så kommer jag att berätta om min resa.. men just nu gör jag det endast för dem som är närmast mig, som kan förstå mina trötta och dåliga förklaringar utan att jag behöver tänka till. Och faktiskt, så kommer jag inte berätta vissa privata delar för er som jag vanligtvis inte ens brukar prata med.. finns ingen anledning till det.

Är lite besviken över att jag inte fått ett enda födelsedags kort under tiden som jag varit borta.. jag fyllde jag faktiskt 30.. undra om folk bara ignorerad det för att jag åkte utomlands. igår fick jag ett blommogram.. så glad jag blev över det..

Nu inväntar jag tvättiden och hockey finalen.. undra vem som vinner… försöker även att förbereda mig för jobbet imorrn, gissa om jag kommer att vara trött.. och kanske inte helt hänger med i svängarna, jag hoppas att mina kollegor har förståelse för detta.



/Miss B

Ovido - Quiz & Flashcards